TPL cere mărirea prețului la abonamentele de călătorie cu autobuzul

> Anul acesta, TPL va beneficia de 3 milioane de lei, sumă care acoperă diferența dintre costul real al unei călătorii și cel care este suportat de călători > Sucevenii au nevoie și de străzi, și iluminat public, nu doar de transport public, energie termică, apă și canalizare
 

Primarul Sucevei, Ion Lungu, se împotrivește majorării prețului la abonamentele de călătorie pe mijloacele de transport în comun ale societății de Transport Public Local TPL, creștere pe care conducerea firmei din subordinea CL intenționa să o pună în practică. „Nu sunt de acord cu propunerea cu care vin ei, aceea de mări prețul la abonamente”, a declarat Lungu într-o conferință de presă. Șeful administrației locale precizează că, în proiectul de buget pe anul 2012, TPL va beneficia de 3 milioane de lei, sumă care are tocmai darul de a acoperi diferența dintre costul real al unei călătorii și cel suportat de călători. Edilul-șef ține să pună în vedere că, peste tot în lume, transportul public de persoane nu realizează profit, fiind subvenționat de autorități. În municipiul Suceava există trasee care din start nu sunt rentabile, acestea parcurgând zone mai îndepărtate, precum cele din Burdujeni-sat sau Ițcani. „Această sumă de 3 milioane de lei, pe care o acordăm ca subvenție, acoperă tocmai pierderile pe care le are TPL. Încasează și societatea bani din activitatea pe care o prestează, însă, peste tot în lume, transportul public este subvenționat. Am văzut cu toții, la Londra sau Paris, acele autobuze supraetajate care circulă chiar și cu un singur călător”, reliefează ocupantul fotoliului din Areni. În 2012, în bugetul local vor fi prinse încă 5,8 milioane de lei pentru plata ratelor la leasingul în urma căruia parcul TPL a fost îmbogățit cu 30 de autobuze Iribus Iveco. Primarul Ion Lungu arată că, în mandatul trecut, aleșii locali au intenționat să pună achitarea datoriei respective în sarcina TPL, „lucru care nu era posibil”. Șeful executivului precizează că firma de transport public local ar trebui să facă eforturi de creștere a veniturilor proprii, primăria neputând să asigure subvenții mereu crescânde. „Îi înțeleg și pe cei de acolo, dar primăria trebuie să poată rezista în continuare, să facă lucrări și pe alte segmente, nu doar pe transport public, energie termică, apă și canalizare. Oamenii au nevoie și de străzi și iluminat public, spre exemplu”, a accentuat Ion Lungu, menționând că, din 2004, de când este primar, la unitățile subordonate CL, au ajuns, sub diverse forme, fonduri de 45 de milioane de euro.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: