Raid al Protecției Consumatorilor prin service-uri auto, magazine de piese și școli de șoferi

Răspuns final: 34 amenzi în valoare de 93.000 de lei > Comisarii CJPC au depistat, după caz, note de comandă inexistente sau completate aiurea, mai puține ore de șoferie prestate decât o impun normele, piese auto fără etichete și fără prețuri la raft > ”Service-urile sunt obligate să afișeze prețul final al serviciului într-o manieră vizibilă și lizibilă”, avertizează CJPC
 

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) a luat la puricat zeci de service-uri auto, magazine cu piese auto și școli de șoferi din județul Suceava. Respectarea legislației specifice s-a dovedit grea problemă la toate cele trei categorii de obiective controlate. Comisarii au verificat 62 de operatori economici, acțiunea lor finalizându-se cu aplicarea a 34 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 93.000 de lei, și a numeroase avertismente. Au fost controlate 26 de service-uri auto, la mai multe dintre ele constatându-se ba neîntocmirea notelor de comandă (SC Solaris M Prod SRL Rădăuți), ba completarea incorectă a notelor de comandă în ceea ce privește acordarea garanției (SC Service Prompt SRL Șcheia, SC JKL Clinique SRL Suceava), fie neafișarea informațiilor cu privire la tarifele practicate (SC Contrapunct Auto SRL Vatra Dornei, SC Transforest SA Vatra Dornei, SC Lucx Dan SRL Rădăuți, SC Adidan SRL Rădăuți) sau comercializarea de piese de schimb, cosmetice auto, antigel, lichid de frână cu etichete netraduse în limba română. 30 de ore de șoferie în loc de 54 și piese auto fără etichete Din cele 14 școli de șoferi care au primit vizita reprezentanților CJPC Suceava, 6 au fost amendate. SC Tran Iohan SRL din Suceava, de exemplu, avea stipulate în contractul încheiat cu clienții 30 de ore de șoferie față de 54 câte sunt necesare pentru obținerea permisului auto categoria B. La SC Delta Car SRL Sucea-va și la SC Auto Grigorovici SRL Rădăuți, comisarii au constat că nu erau trecute corect în contract condițiile de reziliere ale acestuia, iar la SC Kiss Dia SRL, că nu existau informații privind numărul de ore și tarifele practicate de școală. Grosul amenzilor aplicate în-să de comisarii CJPC (45.000 de lei) a fost la magazinele de piese auto, vopsele și cosmetice auto, unde s-a constatat că legislația privind protecția consumatorilor era și mai flagrant încălcată. Aceștia au găsit cantități considerabile de produse fără urmă de etichete de pe care cumpărătorul să obțină informațiile necesare cu privire la identificarea și caracteristicile produsului. La fel de multe produse aveau probabil informațiile, dar acestea nu erau traduse în limba română. Unele dintre articole nu aveau instrucțiuni de utilizare și nici avertismente pentru situațiile periculoase, iar altele nu aveau nici măcar prețuri la raft. CJPC informează consumatorii În ceea ce privește service-urile auto, anunță CJPC, consumatorii trebuie să se informeze asupra tarifelor înainte să-și lase autoturismul la reparat și să solicite un deviz estimativ al intervenției. Solicitarea unui deviz ajută consumatorul să estimeze costurile și nu îl angajează pe acesta în niciun fel. Prețurile sunt libere și pot varia de la o societate la alta. Service-urile care au personal deosebit de calificat și o dotare tehnică specială pot practica tarife mai mari, dar în orice situație sunt obligate să afișeze prețul final al serviciului (incluzând TVA), într-o manieră vizibilă și lizibilă, din zona de primire a clientelei. Service-ul este obligat să elibereze factura în dublu exemplar, originalul fiind dat clientului, însoțit de chitanță. Consumatorul trebuie să solicite întocmirea unei note de comandă semnată de ambele părți, în care să se consemneze natura exactă a reparațiilor de efectuat, costul probabil al lucrărilor, durata imobilizării autovehiculului, kilometrajul, starea autoturismului etc. Nota de comandă semnată de ambele părți prezintă următoarele avantaje: constituie proba despre ce s-a cerut și ajută la o eventuală contestare a facturii. În toate situațiile, în cazul unor nemulțumiri privind piesele auto achiziționate, prestarea necorespunzătoare a serviciului de către școlile de șoferi sau service-urile auto, consumatorii trebuie să încerce mai întâi o rezolvare pe cale amiabilă. Dacă așa ceva nu este posibil, se pot adresa CJPC Suceava cu o reclamație în scris, însoțită de copii ale documentelor probatorii (factură, chitanță, certificat de garanție, contract, notă de comandă etc.).

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI