Capra vecinului

„Ați ajuns și voi un ziar de scandal!” – cam așa ne-a etichetat, deunăzi, telefonic, o doamnă care a avut surpriza să se recunoască într-una dintre fotografiile care ilustrau un articol realizat într-o piață agroalimentară din Suceava. Respectiva (poate că și interlocutoare în timpul realizării documentării), fără să fie vizată în vreun fel nici în text, nici în imagine, anima în fotografie un „decor” decupat din realitatea cotidiană.

 

L.D. CLEMENT

De altfel, prestând într-un spațiu cât se poate de public, în calitate de comerciantă (dacă nu cumva și producătoare?), la taraba sa de muncă, zi de zi, este sigur că doamna nu-și dorește defel să fie o anonimă; dimpotrivă! În ce privește produsul publicistic în câmpul căruia s-a considerat eroină, am înțeles că precupeața se simțise deranjată de concluziile noastre (pe scurt, era vorba despre prețuri piperate, umflate), iar dacă opinia ziarului ar fi fost mai blândă sau chiar în acord perfect cu intențiile și opiniile dumisale, n-ar fi avut absolut nimic împotrivă.
Am mai cutezat, pe ici, pe colo, să fac un pic de metapresă și să vă scriu, de pildă, despre aspecte legate de „comportamentul mediatic” al publicului. Indus, firește, în timp, de media. Pe scurt, astăzi, majoritatea oamenilor sunt consumatori de informații; dar își asumă și calitatea de subiecți sau chiar de producători de informație. În prima ipostază, mulți sunt consumatori de „scandal” mediatic; în a doua, însă, ei ar dori să scrii numai și numai „de bine”!

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: