Economii de 2,7 milioane de lei din banii pentru persoanele cu handicap

>Cheltuielile cu transportul au fost mai mici, „fapt determinat de reducerea mobilităţii acestora, în contextul epidemiologic actual” >„Din cauza neclarificării unor aspecte legislative”, salariaţii DGASPC primesc cu întârziere stimulentul aferent stării de urgenţă

Consiliul Judeţean Suceava, întrunit în şedinţa ordinară a lunii noiembrie, aduce reparaţii la plata unor drepturi băneşti cuvenite angajaţilor instituţiilor subordonate. Beneficiarii sunt 795 de salariaţi ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului (DGASPC) Suceava, iar, conform fundamentării instituţiei, este vorba despre „sume care nu fost acordate până în prezent din cauza necesităţii clarificării unor aspecte legislative”.

Astfel, prin rectificare a bugetului judeţului Suceava, spre lucrătorii cu pricina sunt îndreptaţi 896.071 de lei, bani destinaţi acordării stimulentului de risc. Facilitatea este prevăzută la art. 7, alin. (5) din Ordonanţea de Urgenţă a Guvernului nr. 43 din 2020, actul normativ aprobând măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii SARS-CoV-2, în perioada stării de urgenţă.

În acelaşi context, al pandemiei de Covid-19, aleşii judeţeni va trebui să voteze diminuarea alocării bugetare aferente finanţării unor drepturi ale persoanelor cu handicap. Conform adreselor transmise de Agenţia Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adulţi către DGASPC Suceava, în joc sunt 2,68 de milioane de lei, aceştia fiind retraşi ca urmare a scăderii necesarului pentru acoperirea cheltuielilor cu transportul persoanelor cu handicap.

„Faptul este determinat de reducerea mobilităţii acestora, în contextul epidemiologic actual” se subliniază în raportul compartimentului specializat al Consiliului Judeţean.

Tot la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului Suceava, prin rectificare, suma de 451.128 de lei, reprezentând cheltuieli efectuate în anii anteriori şi recuperate în 2021, va fi orientată spre finanţarea cheltuielilor cu utilităţile şi achiziţionarea unor obiecte de inventar.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: