Răspuns şocant al ministrului Teleman la întrebarea deputatului Ioan Balan despre digitalizarea administraţiei locale:

Structurile specializate din cadrul ministerului nu sunt funcţionale !

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalzării, Ciprian Sergiu Teleman, a oferit un răspuns halucinant la întrebarea deputatului PNL de Suceava despre digitalizarea administraţiei locale, arătând că în minister  nu sunt funcţionale structurile specializare  din domeniul „Digitalizare” şi că… îi mulţumeşte pentru înţelegere.

Deputatul liberal sucevean a solicitat informaţii de la acest minister privind demararea programelor pentru digitalizarea administraţiilor publice locale.

„Un moment de reflecţie”

În răspuns, ministrul Teleman îi mulţumeşte deputatului pentru întrebări şi, mai mult, arată că acestea au „permis un moment de reflecţie şi totodată oportunitatea de a ne reconsidera priorităţile, în funcţie de bugetul care a fost alocat prin Legea bugetului pentru domeniul digitalizării”.

El s-a arătat încântat de preocuparea pe care Ioan Balan o manifestă faţă de domeniul digitalizării, spunând că îl duce gândul ca în viitor să îl aibă permanent alături, pentru a sprijini demersurile ministerului pentru atingerea obiectivului privind digitalizarea României.

Ministrul prezintă deputatului sucevean direcţii generale stabilite de Guvern în cadrul PNRR privind digitalizarea, arătând că ar fi finanţabile „proiecte de transformare/tranziţie digitală, inclusiv prin robot process automation, a serviciilor administraţiei publice centrale şi locale, esenţiale pentru ca cetăţenii şi companiile să poată obţine servicii publice eficiente şi de calitate de la distanţă, infrastructura IT C (hardware, software, servicii LT) necesară digitalizării serviciilor (pentru oricare din procesele aferente serviciilor – frontend sau backend), interoperabilitate, securitate cibernetică, standardizare, semnătură electronică, identitate electronică, single sign on, dar şi implementarea de alte instrumente specifice transformării digitale, în valoare maximă de 100.000 mii lei”.

Ministrul mai arată că, potrivit programului de guvernare, Guvernul va dispune şi măsurile necesare, asigurarea  finanţării atât prin  PNRR, cât şi de la bugetul  de stat, menţionând că digitalizarea va cuprinde toate autorităţile şi instituţiile centrale şi locale şi se va face treptat, în etape. În prima etapă se are în vedere digitalizarea de bază a  administraţiei  publice, indiferent de marimea acesteia, conform standardelor de bază şi a obiectivelor asumate.

„Problematica rămâne deschisă”

La întrebarea legată de necesarul de finanţare pentru primăriile mici care nu au finanţare şi nici experienţă în domeniul digitalizării, ministrul spune că nu contează marimea instituţiei, ci măsurile tehnico-organizatorice pentru proiectarea, construirea, dezvoltarea şi asigurarea funcţionării arhitecturii de conectivitate şi interconectivitate a acestora, pentru pregatirea personalului administraţiei în scopul folosirii competente a digitalizării.

Teleman mai susţine că măsura pe care o vede de competenţa ministerului, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, o constituie transparenţa întregului proces de accesare, folosire, rezultate şi bune practici.

„O altă modalitate pe care o avem în vedere, în ceea ce priveşte digitalizarea accesării fondurilor europene nerambursabile, este să realizăm standarde naţionale şi proceduri prin care să facem intuitivă activitatea, să creăm un call center care să sprijine cu soluţii tehnice utilizatorii” a mai scris ministrul, precizând că „problematica rămâne deschisă”.

În ceea ce priveşte întrebarea lui Ioan Balan dacă suma de 100.000 lei/beneficiar este suficientă pentru  achiziţia  de echipamente/ computere/reţele/sisteme software sau dacă ministerul are în vedere să majoreze acest plafon,  ministrul spune că, pentru prima etapă, care cuprinde mai multe faze a procesului de digitalizare, suma de 100.000 lei/beneficiar este suficientă, pentru că măsurile tehnico-organizatorice şi administrative din prima etapă, printre altele, se referă în principal la o cartografiere a sistemelor existente, la elaborarea şi aprobarea unor standarde naţionale privind arhitectura sistemelor de informatică, elaborarea caietelor de sarcini şi publicarea acestora, pregătirea întregului personal, testarea aplicaţiilor ş.a.

„Ministerul Cercetării, Inovării şi  Digitalizării este nou înfiinţat, prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 212/28.12.2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 1397 din 29 decembrie 2020 şi, până la această dată nu a fost adoptată hotărârea de guvern privind organizarea şi funcţionarea Ministerului  Cercetării, Inovării şi Digitalizării, fapt pentru care încă nu sunt  constituite şi  funcţionale  structurile  specializate în cadrul ministerului care să gestioneze domeniul «Digitalizare»  şi, din acest considerent, problematica rămâne deschisă. Mulţumim pentru înţelegere!” se arată în finalul răspunsului semnat de ministrul Ciprian Sergiu Teleman. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: