De suflet

Potrivit unei recente cercetări Mastercard, a reieşit că „cele mai populare mâncăruri de suflet din România” ar fi mămăliga, ciorba (mai ales cea rădăuţeană şi aia de burtă), salata de boeuf, sarmalele, cozonacul, micii, papanaşii, tochitura, jumările, balmoşul… Cercetarea a urmărit să afle cum s-au descurcat românii, în ultimul an, în domeniul culinar (inclusiv de unde, cum s-au aprovizionat şi ce modalităţi de plată au folosit), reieşind că, în general, epidemia i-a strâns pe oameni în bucătării şi în jurul mesei de acasă. Uite-aşa am aflat că 66% dintre români „şi-au îmbunătăţit abilităţile culinare”, 58% inspirându-se din emisiunile culinare de la tv, iar o familie are de lucru în bucătărie 20 de ore pe săptămână (cu 46% mai mult ca înainte de…). Nu în ultimul rând, 64% s-au orientat astfel către stiluri de viaţă sănătoase, 67% au zis că masa împreună a însemnat o reconectare cu familia, iar 80% sunt siguri că acest „ritual” se va menţine şi în continuare. Adăugăm că se prea poate ca ultimul an să fi sporit în mod exponenţial şi numărul bloggerilor şi mai ales pe cel al vloggerilor culinari, destui dintre aceştia recalificaţi în bucătăria proprie, după modele oferite de formatele tv pomenite anterior, menite să dea oricui încredere că, de-şi pune mintea, sufletul şi-şi descoperă talentul, va găti perfect (să zicem…) un piept de raţă cu sos de portocale. Iar dacă nu, o mămăligă, o ciorbă, nişte sarmale…

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: