Reprezentanţii Mandachi Hotel:

Cele 132 de persoane care serveau masa în restaurant erau la o întâlnire religioasă şi solicitaseră cazare în hotel

> Toate restaurantele din Suceava au dreptul legal să primească şi să servească clienţi în limita a 30% din capacitatea autorizată

Reprezentanţii Mandachi Hotel & Spa au făcut, duminică, precizări privind situaţia care a fost prezentată ca fiind „o nuntă cu circa 150 de persoane”, care ar fi fost organizată în restaurantul hotelului. (N.B.)

„În restaurantul mare al hotelului se aflau 132 de persoane, ceea ce înseamnă un grad de ocupare de 29% din numărul de locuri aprobat de primărie, adică 450. Sub nicio formă nu erau 220 de oameni, aşa cum a apărut în mediul online, aspect ce poate fi confirmat de camerele video. În comunicatul de presă al IPJ este specificat faptul ca evenimentul ar fi fost o petrecere, lucru pe care îl combatem vehement. În restaurant se aflau persoane care serveau masa, cu respectarea distanţelor legale, nu petrecea nimeni.

Poliţia a consemnat în procesul-verbal de contravenţie încheiat unuia dintre meseni că a fost o «întâlnire religioasă» clienţii fiind membri ai Bisericii penticostale.

Pe cale de consecinţă, este exclus orice termen de «petrecere» sau «distracţie», nu a existat niciun mire, nicio mireasă, nicio formaţie, niciun DJ, nici măcar muzică ambientală şi nu s-a dansat nicio secundă, aspecte care pot fi verificate prin camerele de supraveghere şi confirmate de Poliţie.

Hotel Mandachi nu a fost amendat pentru organizarea de evenimente, întrucât s-au respectat toate normele de protecţie Covid-19. În urma verificărilor, cei amendaţi au fost clienţii din incintă, pentru că s-au adunat în cadrul unei întâlniri a Bisericii (informaţie preluată din procesul-verbal încheiat de către Poliţie acestora).

Clienţii au solicitat cazare şi ne-au cerut confirmarea că pot servi cina în incinta restaurantului hotelului, aspect ce întăreşte obligaţia hotelului de a oferi serviciile pentru care a fost autorizat.

Întrucât în spaţiul public au apărut informaţii precum că acţionarul hotelului, Ştefan Mandachi, ar fi organizat personal evenimentul în cauză, clarificăm:

În calitate CEO al grupului de firme Strong MND, inclusiv compania care administrează Mandachi Hotel & SPA, Gabriel Melniciuc precizează:

 «După ce am primit avizul de la departamentul juridic, nu am considerat oportun să solicit aprobarea dlui Ştefan Mandachi sau că ar fi necesar să-l informez, cu atât mai mult cu cât acesta mi-a comunicat în mod repetat că am responsabilitatea să conduc compania în mod independent. Acţionarul nu este administratorul societăţii şi nu asigură managementul hotelului, acesta fiind delegat unor companii terţe. Cunosc foarte bine ce riscuri implică Covid-19, mai ales că în perioada 8 martie – 19 martie am fost internat în spital, diagnosticat cu formă medie spre gravă Covid-19. Toate discuţiile cu acţionariatul se rezumă la dezvoltarea macro a companiei, la strategiile de dezvoltare, nicidecum la problemele mărunte de micromanagement cum ar fi rezervări, angajări, cazări, mese servite şi chiar nunţi, botezuri şi alte evenimente, acţionarul repetându-mi în mod constant că toate problemele de micromanagement nu ar trebui să ajungă la el.

Având în vedere că gradul de incidenţă în Suceava este de sub 3 la mie şi putem servi legal masa în restaurant, am aprobat solicitarea clienţilor, mai ales că avem capacitatea totală în hotel de aproximativ 700 locuri la mese şi că legea ne permite să asigurăm masa tuturor celor cazaţi în incinta hotelului.

Am considerat justificat să iau o astfel de decizie, mai ales că toate restaurantele din Suceava au dreptul legal să primească şi să servească clienţi în limita a 30% din capacitatea autorizată.»

În calitate de avocat, Daniel Zoiţa, reprezentant al Mandachi Hotel, precizează următoarele:

«Cu privire la nunţi, există dispoziţie scrisă în companie că nu se organizează nunţi până la ieşirea din pandemie. Consider că nu s-a încălcat legea în vreun fel, activitatea din restaurant nu întruneşte nicio caracteristică a unei nunţi, de aceea am avizat personal servirea mesei în restaurantul mare.»

Cu privire la situaţia din restaurant, nu am cerut vreun acord de la acţionar, nu am avut nicio dezbatere pe această temă, dl Mandachi fiind plecat din localitate pe perioade îndelungate. În fiecare zi se servesc mese în cadrul restaurantului şi nu am informat niciodată acţionariatul, întrucât singura dispoziţie primită este să respectăm legislaţia şi atât.

Florentin Cojocaru, manager general Hotel Mandachi:

«După ce am obţinut avizul avocatului şi acordul de la CEO Gabriel Melniciuc, am susţinut şi încurajat aprobarea rezervării şi a cinei, deoarece consider că nu încalcă normele legale în vigoare.

Cu referire la eveniment, am fost prezent în ziua de 27 martie 2021 în cadrul hotelului şi m-am asigurat că în restaurantele noastre nu se desfăşoară petreceri cu muzică, formaţie, dans, cântări, fapt ce poate fi confirmat de către toate organele de control care ne-au verificat de două ori, precum şi de camerele video.

Îmi asum că am recomandat personal departamentului juridic şi managementului central să valideze propunerea mea de masă servită şi nu consider că prin decizia mea hotelul a încălcat vreo lege.»”

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: