În judeţul Suceava circulă, anual, aproape 4 milioane de autovehicule pe DN 2 şi aproape 3 milioane pe DN 17

> Gheorghe Flutur cere imperativ ministrului Transporturilor să înceapă autostrăzile est-vest şi nord-sud, să lărgească drumurile naţionale la patru benzi şi să realizeze rutele ocolitoare ale oraşelor din judeţ

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunţat joi, că a transmis o scrisoare ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în care îi solicită acestuia să ia de urgenţă măsuri pentru ca drumurile naţionale din judeţul Suceava să respecte standardele în domeniu în funcţie de gradul de folosire, să înceapă procedurile pentru şosele ocolitoare la Suceava, Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei, dar şi să lanseze procedurile pentru drumurile de mare viteză de la est la vest şi de la nord la sud.

El a spus că, potrivit calculelor, drumul naţional DN 2 (E 85) este folosit anual de peste 3,6 milioane de autovehicule, în timp ce DN 17 este folosit de peste 2,7 milioane de autovehicule.

Flutur a explicat că de mai multe luni a solicitat autorităţilor centrale să ofere datele privind traficul pe drumurile naţionale, dar că nu le-a primit. Şi că are la dispoziţie doar un recensământ realizat în urmă cu 5 ani şi pe care l-a actualizat conform procedurilor statistice.

Astfel, traficul mediu zilnic pe DN 2 în judeţul Suceava este de minim 10000 de autovehicule, în timp ce pe DN 17 este de peste 8500 de atovehicule.

Potrivit normativelor, la traficul actual, cele două drumuri se încadrează în drumuri de categorie tehnică 2, ce necesită patru benzi de circulaţie, a arătat preşedintele CJ Suceava.

Preşedintele CJ a subliniat că, în aceste condiţii, se impune ca Ministerul Transporturilor să acţioneze pe două direcţii, una de lărgire a drumurilor la patru benzi, cu realizarea de şosele ocolitoare pentru Suceava, Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei, iar în acelaşi timp să construiască drumul expres Siret – Paşcani – Bucureşti şi autostrada de la est la vest.

El a prezentat şi proiectele centurilor ocolitoare care sunt prevăzute în proiectele CNAIR şi care ar trebui să fie realizate cât mai repede.

Astfel, la Suceava, ruta ocolitoare 2 are o lungime de 7,4 km şi face legătura între DN 2 şi DN 29 spre Salcea, ceea ce ar contribui major la fludizarea traficului în municipiu.

La Fălticeni, potrivit proiectului aflat în arhiva Ministerului Transporturilor, ruta ocolitoare ar urma să aibă o lungime de 8,7 km, traseul fiind din DN 2 în zona lacurilor de la intrarea în Fălticeni dinspre Suceava şi până la intersecţia de la Spătăreşti.

La Gura Humorului, proiectul este unul local şi prevede realizarea unei variante de ocolire de 7,5 km care să înceapă de la sensul giratoriu de pe DN 17, traseul urmând malul stâng al râului Moldova, cu pod peste pârâul Humor şi cu ieşirea în DN 17 în apropierea oraşului Frasin.

Pentru şoseaua de centură a municipiului Câmpulung Moldovenesc sunt două proiecte, unul al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu o lungime de 18,7 km, pe la baza pârtiei de schi din Rarău cu ieşire la Pojorâta, iar un altul cu o lungime de 10,5 km, al autorităţii locale, de la Podul Bucătarului, urmând malul stâng al râului Moldova până la Sadova.

La Vatra Dornei, proiectul prevede o centură ocolitoare de 3,8 km care presupune construcţia a două tuneluri. Astfel, aceasta ar începe de la Argestru şi va avea un tunel de 207 metri şi un altul de 2280 de metri.

„Mie mi se pare că cea mai mare urgenţă este găsirea de soluţii pentru afluirea traficului rutier în judeţ”, a spus Gheorghe Flutur.

El a spus că judeţul Suceava este judeţul care deţine cel mai mare număr de capete de tir şi că este un judeţ cu un trafic intens, atât pentru că este un judeţ turistic, dar şi pentru că este un judeţ de graniţă.

„Lucrurile sunt extrem de serioase şi urgente”, a spus preşedintele CJ, care a subliniat că este necesar să înceapă lucrările la drumul expres nord-sud şi la autostrada est-vest, dar că se impune şi lărgirea drumurilor naţionale la patru benzi şi realizarea în cel mai scurt timp posibil a rutelor ocolitoare.

Gheorghe Flutur a anunţat că CJ Suceava lucrează la documentul intitulat „Planul judeţean de amenajare a teri-toriului” şi că trebuie să includă în acesta şi proiectele pe care le are Ministerul Transporturilor, întrucât în funcţie de aceste proiecte se vor realiza şi planurile pentru drumurile judeţene şi comunale. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: