Cu finanţare UE de 2,7 milioane de lei

Proiectul pentru reducerea birocraţiei din Primăria Suceava a ajuns în faza de selectare şi contractare

Primăria Suceava urmează să intre în etapa de selectare şi contractare pentru un proiect în valoare de 2,7 milioane de lei care va duce la simplificarea procedurilor administraţiei locale şi reducerea birocraţiei. Iar Consiliul Local Suceava urmează să decidă în şedinţa de joi dacă aprobă proiectul cu fonduri europene şi costurile aferente municipalităţii, reprezentând 2% din valoarea investiţiei.

În expunerea de motive, primarul Ion Lungu arată că municipiul a depus documentaţia de finanţare aferentă proiectului APLICAT – Administraţie Publică Locală Informatizată, Calitativă şi Accesibilă Tuturor la Suceava în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă, Axa Prioritară 2, Obiectiv specific 2.1. Introducerea de sisteme şi standarde comune în administraţia publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanţă cu SCAP.

El menţionează că DGPECA a informat în 18 iunie municipiul Suceava că cererea de finanţare aferentă proiectului APLICAT urmează să intre în etapa de selectare şi contractare.

Primarul arată că, în acest context, în aplicaţia MySmis, cererea de finanţare a fost trecută în modulul Contractare, iar în acest scop au fost transmise clarificări cu privire la modul de organizare a documentelor, precum şi solicitare de documente necesare pentru a finaliza etapa de contractare.

Ion Lungu precizează că obiectivul general al proiectului este de consolidare a capacităţii Primăriei Municipiului Suceava de a asigura calitatea şi accesul la serviciile publice oferite exclusiv de Primărie prin simplificarea procedurilor administraţiei locale şi reducerea birocraţiei pentru cetăţeni.

Primul obiectiv specific prevede implementarea unor măsuri de simplificare a procedurilor administrative pentru cetăţeni, în corespondenţă cu planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor, atât din perspectiva back-office, adică adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor, cât şi front-office.

Al doilea obiectiv specific presupune dezvoltarea cunoştinţelor şi abilităţilor personalului din cadrul Primăriei municipiului Suceava, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect fiind avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea şi certificarea competenţelor/cunoştinţelor dobândite pentru 70 de persoane din cadrul grupului ţintă, în ceea ce priveşte simplificarea procedurilor.

Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul ţintă cu implicaţiile simplificării procedurilor administrative.

Proiectul prevede implementarea portalului de servicii către cetăţeni şi digitalizare pentru diferite fluxuri de procese ce vor fi realizate în special online, retrodigitalizarea arhivei istorice relevante proiectului prin scanare şi indexare, dar şi dotarea cu echipamente de scanare, comunicaţii, servere, notebook, multifuncţională, echipamente coduri bare, calculatoare desktop pentru funcţionarii participanţi la fluxurile digitale.

Proiectul mai prevede actualizarea sistemului de management documente cu funcţii şi module noi prin gestiune arhivă fizică şi electronică, centru de scanare, comunicare electronică pentru management.

Durata proiectului este de 24 de luni. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: