Modernizarea colectării şi transportului gunoiului, respinsă cu aportul decisiv al consilierilor PSD

> Liderul de grup al aleşilor social-democraţi a solicitat întocmirea unui caiet de sarcini „foarte bine documentat”, susţinând că actualul nu are „avizul” unei firme specializate > În afara unor modificări impuse de lege, cât şi a unor îmbunătăţiri semnificative, documentaţia dezbătută în plen a mai fost aprobată în martie 2015, inclusiv cu voturile social-democraţilor

Proiectul de hotărâre privind delegarea prin concesionare a serviciului public de salubritate menajeră, precum şi cel de aprobare a caietului de sarcini pentru scoaterea la licitaţie a acestuia nu au trecut, joi, de Consiliul Local Suceava. În condiţiile în care trebuia să întrunească 16 opţiuni favorabile, respectiv două treimi din totalul celor 23 de consilieri, proiectele au căzut cu zece voturi „pentru”, patru voturi „împotrivă” şi cinci abţineri.

„Este un caiet de sarcini ambiţios, modern, cu avantaje pentru Suceava şi suceveni” a precizat primarul Ion Lungu în deschiderea dezbaterilor pe marginea proiectului al cărui iniţiator este viceprimarul Lucian Harşosvchi.

Poziţionare nefavorabilă au avut aleşii PSD şi ALDE, care, prin vocea social-democratului Vasile Mocanu, au invocat „unele greşeli” preluate încă de la aprobarea primului caiet de sarcini. Este vorba despre cele ale unei prime licitaţii pentru concesionare, care a avut loc pe 21 iulie 2015, la momentul respectiv soluţiile date de autorităţile contractante fiind contestate de fostul operator, Rosal Grup Bucureşti, la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi Curtea de Apel Suceava. Dată fiind această situaţie, municipalitatea a fost nevoită să anuleze licitaţia, fapt confirmat prin decizia CNSC nr. 9353 din 2 iunie 2016. Anterior însă, pe 17 aprilie 2015, ca urmare a expirării contractului cu ex-prestatorul Rosal Grup, atribuirea pe o perioadă limitată a activităţii de salubritate menajeră s-a făcut, pe motiv de forţă majoră, către asocierea dintre Florconstruct şi Diasil Service, firme care asigură şi în prezent adunarea şi transportul gunoiului.

Invocând că autorităţile „au păţit-o o dată”, inclusiv prin contestaţii şi acţiuni în instanţă, liderul de grup al consilierilor PSD a propus, ca soluţie, întocmirea unui caiet de sarcini „foarte bine documentat“, care să aibă „avizul” unei firme specializate în domeniu. „Hai să facem un proiect de hotărâre prin care să solicităm unei firme de consultanţă specializată pe acest tip de serviciu să ne facă un caiet de sarcini. Evident, la elaborarea acestuia vor participa şi specialiştii din Primărie. Nu ne mai putem juca cu un serviciu atât de important, de aceea propun să retragem acest proiect” a spus Vasile Mocanu.

În acest condiţii, viceprimarul Harşovschi a punctat că toate prevederile caietului de sarcini supus aprobării plenului includ perspective ale specialiştilor şi că, pe deasupra, acesta a fost aprobat încă o dată în martie 2015, cu 17 voturi, inclusiv cele ale aleşilor social-democraţi. Noutatea ar consta, potrivit viceprimarului, în ajustări impuse de modificări ale legislaţiei naţionale, precum şi în unele obligaţii suplimentare puse în sarcina viitorului operator. „Venim cu o infrastructură modernă pe care o va face investitorul, oricare va fi acesta, iar noi sperăm să se prezinte cât mai mulţi la această licitaţie. Tot răul înspre bine, iar dacă înaintea modificărilor voiam să facem 145 de puncte de locuri de colectare, în momentul de faţă sunt propuse 200” a explicat Lucian Harşovschi.

Deşeurile vor fi transportate la depozitul ecologic care urmează a fi deschis la Moara

Caietul de sarcini în dezbatere prevede amenajarea a 30 de puncte de colectare a deşeurilor reciclabile, fiecare dotat cu pubele pentru hârtie, mase plastice, sticlă şi metal; a 100 de platforme subterane cu câte patru eurocontainere şi a 100 de platforme cu containere semiîngropate. În cadrul aceluiaşi program, locuinţele individuale vor fi dotate cu câte două pubele de câte 120 de litri, pentru fracţia umedă şi fracţia uscată, anual urmând a fi achiziţionate şi montate 1.000 de coşuri stradale de gunoi. Nu în cele din urmă, câştigătorul licitaţiei se obligă la amenajarea a două locuri de joacă pentru copii pe an. În urma concesionării, Primăria Suceava se va alege cu o redevenţă de minim 25.000 de lei/an, valoarea acesteia constituind criteriu de departajare a participanţilor la licitaţia pentru delegarea serviciului de salubritate menajeră. Serviciul cuprinde, printre altele, colectarea şi transportul deşeurilor municipale, a celor provenite din activităţi comerciale, industriale, cât şi de la instituţii publice; colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor voluminoase adunate de la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici; sortarea deşeurilor municipale, fracţia umedă şi fracţia uscată, în punctul de sortare înfiinţată de operator în municipiul Suceava; transportul deşeurilor reziduale rezultate din sortare la depozitul ecologic care urmează a fi deschis la Moara.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: