Directorii de şcoli care au promovat concursul, numiţi în funcţii de conducerea IŞJ Suceava

> Ei vor semna contracte de management financiar-administrativ şi educaţional pentru 4 ani

Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava va valida, vineri, rezultatele finale ale concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct, iar cei 173 de candidaţi declaraţi promovaţi urmează să fie numiţi în funcţii pentru o perioadă de 4 ani.

Conform situaţiei prezentate de MENCŞ privind rezultatele finale ale concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante de director şi director adjunct din unităţi de învăţământ preuniversitar, în judeţul nostru au fost scoase la concurs 214 posturi de director pentru care s-au înscris 232 candidaţi, iar pentru 70 de posturi de director adjunct s-au înscris 77 de candidaţi.

În urma soluţionării contestaţiilor, potrivit rezultatelor finale, în judeţul Suceava au fost ocupate prin concurs 135 de posturi de director şi 79 au rămas neocupate, precum şi 38 de posturi de director adjunct, iar 32 au rămas neocupate.

Din totalul celor 135 de posturi de director ocupate prin concurs, 123 de candidaţi au mai ocupat funcţia de director în aceeaşi unitate, cinci candidaţi au mai ocupat funcţia de director adjunct în aceeaşi unitate de învăţământ, iar alţi cinci candidaţi sunt cadre didactice din aceeaşi unitate de învăţământ, care anterior concursului nu au ocupat funcţii de conducere, în timp ce doi candidaţi care au promovat acest concurs provin din altă unitate de învăţământ şi nu au ocupat funcţia de director sau director adjunct.

Din totalul celor 38 de posturi de director adjunct ocupate prin concurs, 35 de candidaţi au mai ocupat funcţia de director adjunct în aceeaşi unitate de învăţământ, iar trei candidaţi sunt cadre didactice din aceeaşi unitate de învăţământ, dar care nu au deţinut funcţii de conducere anterior organizării concursului.

Potrivit MENCŞ, toţi candidaţii care au promovat acest concurs vor încheia „un contract de management administrativ-financiar cu preşedintele consiliului judeţean/primarul/primarul general al municipiului Bucureşti şi un contract de management educaţional cu inspectorul şcolar general”.

„Contractele de management administrativ-financiar şi contractele de management educaţional se încheie pe o perioadă de 4 ani pentru persoanele care au mai mult de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare. În situaţia în care există persoane care au mai puţin de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare, documentele sus-menţionate se încheie până la data îndeplinirii condiţiilor legale de pensionare şi pot fi prelungite prin act adiţional pe perioada menţinerii ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare, în condiţiile legii. Persoanele care au împlinit deja vârsta de pensionare vor semna contractele de management administrativ-financiar şi contractele de management educaţional pentru perioada în care-şi vor păstra statutul de titular în învăţământul preuniversitar. Numirea în funcţiile de director şi de director adjunct pentru unităţile de învăţământ de stat, ca urmare a promovării concursului, se realizează prin decizie a inspectorului şcolar general, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la validarea rezultatelor concursului” precizează MENCŞ.

Sursa citată menţionează că, pe 21 decembrie, inspectoratele şcolare judeţene vor emite deciziile de încetare a detaşării în interesul învăţământului pentru directorii în funcţie la acest moment, începând cu data de 9 ianuarie 2017, iar în paralel vor fi emise şi deciziile de numire pentru funcţiile de director/director adjunct, începând cu data de 9 ianuarie 2017, pentru candidaţii care au promovat concursul.

Totodată, vor fi aprobate deciziile de numire prin detaşare în interesul învăţământului până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar 2016­2017, pentru cele 111 posturi de director şi director adjunct rămase vacante după validarea rezultatelor finale.

În conformitate cu metodologia de organizare şi desfăşurare a acestui concurs, în funcţiile de director şi director adjunct rămase vacante „nu vor fi numite persoanele care până la organizarea concursului au ocupat poziţii de director sau de director adjunct în unitatea de învăţământ respectivă şi nu au participat la concurs, respectiv persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu au fost admise”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: