Problemele legate de furnizarea de energie electrică, discutate de administraţia locală suceveană cu reprezentaţii E.ON

 Primari din mai multe localităţi ale judeţului şi-au exprimat, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii E.ON, nemulţumirile legate de modul de furnizare a energiei electrice şi au prezentat problemele cu care se confruntă, în special legate de investiţiile în echipamente. Pe de altă parte, reprezentanţii E.ON au arătat că programul de investiţii pentru următorii doi ani în judeţ se ridică la circa 40 de milioane de lei.

În cadrul întâlnirii, organizată de preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, s­-au prezentat toate punctele aflate în divergenţă şi s-­a stabilit o nouă întâlnire peste trei luni, pentru a se vedea dacă problemele au fost soluţionate.

Unul dintre primarii nemulţumiţi, Viorel Cucu, din Adâncata, a arătat că de patru ani a cerut înlocuirea unui post de transformare în condiţiile creşterii numărului de consumatori, dar că primeşte invariabil răspunsul că se află în planul de investiţii fără să fie făcută această înlocuire.

El a explicat că a fost nevoit să facă din fondurile locale investiţia de 760.000 de lei, acum fiind în procedură de achiziţie, iar întreaga investiţie va fi preluată de E.ON apoi, fără ca această companie să contribuie la achiziţie.

De aceea, primarul, ironic, a propus ca administraţiile locale să preia şi reţele de alimentare ale consumatorilor privaţi, să facă lucrările de întreţinere, iar compania în cauză să încaseze doar contravaloarea facturilor.

El a mai arătat că, pentru a putea da în folosinţă reţeaua de canalizare din Adâncata la mijlocul lunii septembrie a fost nevoit să mai facă o investiţie de 800 de milioane de lei vechi la un alt punct de transformare, fără ca E.ON să contribuie la investiţie.

Viorel Cucu a spus că sunt foarte multe avarii în comună din cauza reţelelor învechite, subliniind că din 1990 au fost făcute investiţii în comună doar la un singur punct de transformare.

Potrivit lui Cucu, o altă mare problemă este în obţinerea avizelor de la E.ON, iar administraţiile locale întâmpină greutăţi mari pentru a intra în posesia avizelor favorabile pentru o serie de proiecte pe fonduri europene, situaţie reclamată şi de primarul din Dorneşti, Gheorghe Luţa, care a spus că nu poate porni alimentarea cu apă a comunei pentru că nu primeşte avizele respective.

El a mai reclamat că nu se înlocuiesc stâlpii care sunt avariaţi, iar reprezentanţii furnizorului de energie electrică au refuzat înlocuirea unei reţele foarte vechi, sugerând ca aceasta să fie făcută din fondurile locale.

Luţa şi-a exprimat nemulţumirea că toate investiţiile pentru extinderea reţelelor sunt suportate de consumatori, după care intră gratuit în proprietatea E.ON, iar localităţile nu primesc nici măcar chirii pentru terenurile pe care sunt amplasate instalaţiile, terenul fiind dat în administrare gratuită.

Primarul din Câmpulung Moldovenesc, Mihăiţă Negură, s-­a plâns că E.ON nu are un punct de informare pentru populaţie, care să funcţioneze de luni şi până vineri, iar primarul din Dumbrăveni, Ioan Pavăl, consideră că legislaţia actuală permite acestei companii „să facă ce vrea”, arătând că la liceul din Dumbrăveni s-­au ars 20 de calculatoare după un şoc de curent şi nu s­-a întâmplat nimic.

El a mai spus că E.ON are doar trei echipe de intervenţie pe teren, iar în cazul unor defecţiuni se aşteaptă ore în şir pentru remedierea avariilor.

Pavăl a reamintit că în contractul de privatizare, E.ON a avut obligaţii de a moderniza instalaţii, de schimbări de puncte de transformare.

Mai mulţi primari şi-au exprimat apoi nemulţumirile legate de lipsa de investiţii în refacerea sau modernizarea instalaţiilor.

Pe de altă parte, Dorel Maxim, coordonator Acces Reţea din cadrul E.ON Distribuţie, a arătat că, pentru extinderea reţelelor de distribuţie, primăriile trebuie să depună o documentaţie la companie, după care se face un studiu de fezabilitate şi urmează să se stabilească ce coparticipare la investiţie va fi din partea E.ON. El a informat că zece primării au început aceste demersuri şi că doar cea din Vatra Moldoviţei a depus documentaţia completă.

Maxim a precizat că primăriile pot să depună această documentaţie în următoarele două luni, studiul de fezabilitate fiind plătit de companie.

Preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a spus că problema studiilor de fezabilitate este cunoscută şi a cerut o prezentare exactă a politicii companiei privind investiţiile în extinderea reţelelor.

Astfel, coordonatorul centrului de exploatare Suceava a E.ON Distribuţie, Ovidiu Strugaru, a spus că, pentru judeţul Suceava, pentru anul 2016 sunt aprobate şi finanţate 48 de lucrări investiţii, de 11,6 milioane de lei, în timp ce pentru anul 2017 vor fi realizate 73 de lucrări, în valoare de 28,6 milioane de lei.

El a arătat că sunt prevăzute investiţii şi dintre cele semnalate de primari, lucrările urmând să se realizeze în mai multe zone ale judeţului, atât pentru extinderea reţelelor, cât şi pentru înlocuirea transformatoarelor.

Strugaru a mai spus că echipele de intervenţie lucrează în permanenţă, indicatorii de performanţă fiind respectaţi, şi că se fac eforturi pentru prestarea unui serviciu bun şi corect în condiţiile în care s-­au făcut şi reorganizări.

Preşedintele CJ Suceava le-a transmis reprezentanţilor E.ON că au la dispoziţie trei luni pentru a găsi soluţii la problemele semnalate de primari şi a solicitat directorilor E.ON prezenţi la întâlnire să ţină cont de profilul judeţului Suceava şi să aibă în vedere nevoia de extindere a reţelelor de alimentare cu energie electrică, dar şi de rezolvarea problemelor apărute la stâlpi de susţinere a reţelelor electrice în urma calamităţilor.

El consideră că va trebui soluţionată şi problema echipelor de intervenţie, astfel încât lucrările de rebranşare unde sunt înregistrate avarii să se finalizeze mai repede.

Preşedintele CJ Suceava a mai arătat că şi problema avizelor trebuie soluţionată astfel încât primăriile să nu piardă fonduri europene din această cauză.

Flutur a spus că doreşte să organizeze o altă întâlnire peste trei luni, pentru a se stabili dacă problemele au fost soluţionate.

Directorul de vânzări pentru regiunea de est a E.ON Energie România, Silvia Macedon, a spus că reprezentanţii companiei vor fi în permanenţă alături de autorităţile locale sucevene.

„Este momentul de la care trebuie să discutăm despre termene de rezolvare. Înţeleg faptul că e momentul ca şi noi să fim lângă dumneavoastră. Eu sunt mândră de echipa cu care lucrez, sunt specialişti, dar trebuie să vină lângă dumneavoastră. Aici am fost un pic deficitari, dar nu va dura mai mult de trei luni să venim şi să discutăm cu dumneavoastră, cu termene de rezolvare a problemelor” a spus Silvia Macedon.

Gheorghe Flutur a avut însă ultimul cuvânt, subliniind că ar fi bine ca şi cei din Suceava să fie mândri că sunt clienţi ai companiei: „Mai rămâne să fim şi noi mândri că suntem clienţii dumneavoastră”, a subliniat Flutur.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI