Elevi și profesori de la Colegiul de Informatică – în Ungaria

În perioada 23-28 septembrie 2013, 4 elevi și 2 profesori ai Colegiului Național de Informatică „Spiru Haret” din Suceava vor participa la o mobilitate în Kisújszállás, Ungaria, în cadrul proiectului „Improving the ability of designing and programming tutorial softwares by using ARCS model”.
 

Colegiul de Informatică „Spiru Haret” Suceava

Potrivit coordonatorului de proiect, directorul colegiului, prof. Virginel Iordache, elevii și profesorii vor lua parte la activități ce au ca principală temă „dezvoltarea și perfecționarea competențelor din domeniul informaticii”. În cadrul acestor întâlniri, sub îndrumarea profesorilor, elevii vor efectua prezentări despre „modul de predare a algoritmilor despre rutele ce trebuie parcurse pentru înțelegerea acestor noțiuni”. De asemenea, fiecare profesor de informatică va prezenta „modele de proiecte de lecții, care au ca temă modul în care se desfășoară o oră de informatică în țara de origine și va vorbi despre modalitățile utilizate de profesorii din Suceava pentru comunicarea cunoștințelor legate de Algoritmi”. Potrivit directorului Iordache, materialele care vor fi prezentate în Ungaria reprezintă „rodul muncii, de aproximativ 3 luni, a întregii echipe – profesorii Florin Tecuceanu și Dorin Rusu și elevii Andreea Adăscăliței, Antoanela Țîrca Candrea, Șerban Pentiuc și Adrian Catană. Proiectul se desfășoară în perioada 2012-2014 și constă în „îmbunătățirea abilităților de proiectare și programare a aplicațiilor tutoriale urmărind modelul ARCS”. În cadrul acestui proiect sunt implicate unități școlare de prestigiu din România, Turcia, Grecia, Polonia, Slovacia și Ungaria. „Proiectul a plecat de la ideea că trăim într-o perioadă de intensă informatizare, calculatoarele sunt peste tot în jurul nostru, iar numărul utilizatorilor crește exponențial cu fiecare zi ce trece. Cu toate acestea, s-a observat faptul că utilizarea calculatoarelor în activitățile educaționale este uneori rigidă și că, nu de puține ori, nu s-a obținut randamentul dorit. Această relativă ineficiență are la bază calitatea soft-urilor, care uneori nu pot realiza succesul dorit. Din acest motiv, designerii de software tutorial trebuie să lucreze cu mai multă atenție și meticulozitate. În acest context, teoria motivațională a lui John Keller numită Modelul ARCS, oferă câteva sfaturi legate de partea software, sfaturi care ar trebui luate în considerare. Utilizarea acestui model ARCS poate duce la rezolvarea problemelor din mediile educaționale, stimulând și susținând motivația elevilor de a învăța. ARCS este o abreviere a cuvintelor Attention (atenție), Relevance (relevanță), Confidence (încredere) și Satisfaction (satisfacție). Proiectul își propune ca elevii care studiază informatica în regim intensiv să cunoască modelul motivațional ARCS, să înțeleagă strategiile lui, să aplice modelul în proiectarea unui software tutorial, lucru ce va duce la îmbunătățirea abilitățile lor profesionale”, a declarat Virginel Iordache. Echipa colegiului va mai participa la mobilități în Grecia și Slovacia Directorul Iordache a mai spus că precedenta întâlnire din proiect a avut loc în Polonia, prilej cu care coordonatorul principal al proiectului, prof. Murat Gökcül, a prezentat „modelul motivațional ARCS și s-au discutat modalitățile prin care putem crește interesul elevilor asupra algoritmilor”. Acolo s-au format echipe de lucru, iar fiecare echipă a lucrat pe baza informațiilor prezentate de coordonatorul principal. La întoarcerea în țară, echipa Colegiului Național de Informatică din România a realizat site-ului proiectului: www.imtusarcs.com, sub coordonarea directorului Virginel Iordache, a prof Daniela Rotaru – șef departament proiecte europene, profesor de limba engleză Diana Rusu și profesor de informatică Corina Mocanu. Elevii și profesorii Colegiului Național de Informatică „Spiru Haret” vor mai participa și la alte întâlniri de proiect, în Grecia și Slovacia, astfel că vor avea „posibilitatea de a înțeleage valoarea parteneriatelor europene”, de a lucra împreună cu alți elevi și profesori din străinătate” de a „împărtăși gânduri și impresii despre țara de origine”, și de a­†și dezvolta „competențe profesionale și lingvistice”. Toate acestea vor contribui „la o mai bună relaționare și colaborare între instituțiile europene”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: