Suceava

Dispută TASA – TPL pentru terenurile aduse ca majorare de capital la firma locală de transport de călători

> Terenurile aferente bunurilor imobile aflate în proprietate nu puteau face obiectul unui transfer de proprietate către un terț – susțin cei de la TASA > Potrivit Serviciului juridic al Primăriei, TASA invocă eronat ordonanța privind privatizarea, clădirile de pe terenurile cu pricina fiind dobândite prin executarea silită a TPL
SC Transporturi Auto Suceava atacă o hotărâre a CL Suceava, în plângerea prealabilă firma respectivă acuzând autoritățile administrației publice de „neasigurarea transparenței decizionale”. În cauză este HCL nr. 47 din martie 2013, privind majorarea capitalului social al societății de Transport Public Local (TPL), petenții de la TASA invocând că actele premergătoare supunerii spre aprobare a hotărârii au fost întocmite în aceeași zi în care au fost aprobate, în timp ce prevederile Regulamentului de organizare a legislativului local prevăd că raportul comisiei de specialitate trebuie depus cu două zile înaintea dezbaterilor.
 

Primăria Suceava

Transporturi Auto Suceava face aceste demersuri întrucât majorarea capitalului social al TPL s-a făcut prin aportul în natură al municipiului Suceava cu 25.485 mp, suprafața de la sediul de pe strada Traian Vuia al societății din urmă, cu privire la terenurile respective cele două firme fiind în dispută de mai mulți ani. Reclamanții susțin că, în anul 2005, TASA, în urma unei proceduri de executare silită a firmei de transport local TPL, a cumpărat clădirile edificate pe terenurile care fac obiectul majorării de capital. „Terenurile aferente bunurilor imobile aflate în proprietatea noastră, drept real recunoscut irevocabil, printr-o procedură judiciară – în cadrul căreia TPL și municipiul Suceava contestaseră calitatea noastră de proprietari – nu puteau face obiectul unui transfer de proprietate către un terț” se arată în plângerea prealabilă a SC Transporturi Auto, în care se invocă prevederile OUG nr. 88/1997, „potrivit cărora, terenurile proprietate privată ale unităților administrativ-teritoriale trebuie ofertate spre închiriere, concesionare sau vânzare societăților comerciale care au dobândit active”. De cealaltă parte, Primăria Suceava, prin Serviciul juridic, arată că, în mod eronat, petenta susține că, în temeiul OUG nr.88/1997 privind privatizarea societăților comerciale, ar trebui să aibă vreun drept de folosință asupra terenurilor de pe strada Traian Vuia. „Această ordonanță reglementează privatizarea societăților comerciale, iar SC Transporturi Auto SA a achiziționat bunurile înscrise în cartea funciară nu ca urmare a privatizării SC Transport Public Local SA, ci ca urmare a faptului că această societate a fost executată silit, având debite restante către bugetul de stat” se precizează în răspunsul Primăriei Suceava. În acesta se mai spune că, la adoptarea hotărârii cu pricina, nu au fost încălcate dispozițiile legale, întrucât, fiind vorba despre o ședință extraordinară, nu era nevoie ca raportul comisiei de specialitate să fie elaborat cu două zile înaintea întrunirii deliberativului în plenul său. Reamintim că valoarea terenurilor aduse la majorarea capitalului social al TPL a fost evaluată la 6.141.600 de lei, corespunzând 614.160 de acțiuni, la un preț de 10 lei/acțiune. Primarul Ion Lungu crede că majorarea de capital are menirea de a consolida patrimoniul TPL, mai ales în perspectiva în care firma la care acționar unic este municipiul Suceava va deveni operator metropolitan de transport în comun de călători.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: