În raportul de activitate pe semestrul I, comparativ cu alte perioade

Inspectoratul Școlar este mai puțin critic față de managementul din școli

Raportul care sintetizează activitatea din învățământul preuniversitar sucevean, pe primul semestru școlar, realizat de Inspectoratul Școlar Județean Suceava și prezentat, recent, la reuniunea cu directorii de școli, abundă de laude la adresa managementului din școlile inspectate în acea perioadă, criticile fiind reliefate doar în câteva rânduri.
 

Este, oarecum, o premieră, deoarece rapoartele întocmite în anii precedenți au fost, cam în egală măsură, critice și laudative. Dar situația ar putea fi explicată printr-o regândire a modului de proiectare, organizare și realizare propriu-zisă a inspecțiilor în școli. Astfel, potrivit raportului, au fost mai întâi identificate prioritățile privind controlul și cuprinderea acestora în graficul de inspecție, fiind constituit Consiliul consultativ pentru asigurarea calității și „elaborată procedura operațională privind reglementarea managementului calității inspecției” la nivel de inspectorat. Mai mult, „s-au aplicat chestionare de feedback categoriilor relevante de beneficiari ai activității de inspecție școlară generală”. „În general, managementul asigurat în școli este unul transparent, flexibil și foarte disponibil” După cum se precizează în raport, „inspecțiile generale au evidențiat aspecte pozitive în organizarea școlilor”, managementul unităților vizitate de inspectorii școlari fiind „îndreptat spre concentrarea eforturilor pentru dobândirea unei pregătiri generale bune de către elevi și a cunoștințelor aprofundate în domeniile legate de viitoarea carieră”. Sintetizând, conducerea IȘJ consideră că, „în general, managementul asigurat în școli este unul transparent, flexibil și foarte disponibil” și „se evidențiază o foarte bună colaborare între director și directorii adjuncți, pe de o parte, și, pe de altă parte, între aceștia și Consiliul de Administrație, respectiv întreg personalul didactic, nedidactic, elevi și părinți”. „Indiferență, neglijență, întârzieri nejustificate de date” Printre atâtea aspecte laudative, raportul strecoară și câteva critici, referitoare la întocmirea de școli a unor documente solicitate de IȘJ: „Față de operativitatea așteptată în asigurarea fluxului în redactarea și transmiterea unor situații solicitate, rapoarte, răspunsuri, în raport cu direcțiile de acțiune și departamentele IȘJ, unii manageri au manifestat indiferență, neglijență, întârzieri nejustificate de date, blocând finalizarea unor materiale și realizarea unor acțiuni la termenele prevăzute”. În semestrul I, graficul unic de control al IȘJ a inclus toate cele trei tipuri de inspecție: generală, efectuată pe parcursul a 3 etape, în 9 unități școlare, tematică, timp de 3 săptămâni, și de specialitate, 7 săptămâni, unitățile vizate fiind selectate în funcție de criteriile propuse de comisia de monitorizare a inspecției școlare.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: