Cu suișuri și coborâșuri, pe DN 17

> Perspectiva respectării termenelor asumate nu este tocmai roz, constructorii de la Mochlos și Colas plângându-se că nu și-au încasat banii și nu pot plăti furnizorii
> Președintele CJ, Gheorghe Flutur, a îndemnat la optimism, menționând că se va bate pentru drepturile executanților și că va aduce bani la Suceava

Lucrările pe relația Suceava–Gura Humorului a drumului național DN 17 vor fi gata pe 30 august, a dat ieri asigurări reprezentantul executantului Group Colas, într-o întâlnire de la Palatul Administrativ cu președintele administrației județene, Gheorghe Flutur, precum și cu toți ceilalți factori implicați în modernizarea importantei artere de circulație. Același oficial a precizat că, cel târziu pe 15 august vor demara procedurile de amenajare, semnalizare și marcare a sensurilor unice din zona industrială Șcheia, perimetru care va funcționa ca un uriaș sens giratoriu.

 

DN17

El a remarcat, însă, că o problemă s-a ivit la Ilișești, amplasament care, din cauza alunecărilor de teren și a nivelului ridicat al pânzei freatice, necesită o nouă soluție. Potrivit consultantului, respectiva documentație nu este gata, întrucât trebuie să aibă la bază un studiu geotehnic și o expertiză, demersurile fiind blocate din cauza cheltuielilor suplimentare reclamate de parcurgerea întregii proceduri legale, inclusiv de obținere a tuturor avizelor necesare. Așa se va face că, în această iarnă, traficul din zona Ilișești va fi unul dificil.

Dacă nu se aprobă o suplimentare de fonduri, „DN 17 nu mai are buget pe acest an”

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a aprobat și intervențiile la trecerile la nivel cu calea ferată de pe traseu, dar și aici intervine aspectul financiar, subcontractorul solicitând un plus de 50% pentru lucrările ivite pe parcurs. Podul de la Gura Humorului de pe Moldova va fi accesibil începând cu 30 august, urmând a fi finalizat în întregime pe 30 septembrie. La podurile de la Bucșoaia și Molid se va lucra și anul viitor. Acesta din urmă va fi demolat, iar traficul va fi deviat pe o variantă ocolitoare din amonte. Între Prisaca Dornei și Câmpulung Moldovenesc, infrastructura rutieră va arăta bine abia pe 15 octombrie, iar în zona Vama, în mai mult de o lună și jumătate. Unul dintre participanți a reliefat că toate acestea sunt termene valabile doar în condițiile în care vor fi asigurate și fondurile necesare. El a subliniat că, dacă nu se aprobă o suplimentare de fonduri, „DN 17 nu mai are buget pe acest an”.
„Dle președinte, eu vă spun acum, ca să nu reproșați data viitoare că nu am respectat termenele”, a specificat reprezentantul unuia dintre constructori. Gheorghe Flutur a îndemnat la optimism, promițând că se va bate pentru drepturile executanților și că va aduce bani la Suceava.
„A fost o problemă financiară pentru toată România și nu trebuie să ne ascundem. Fondul Monetar Internațional a strâns șurubul și ne-a obligat să recuperăm din urmă, pe motiv de deficit excesiv, ceea ce s-a înregistrat anul trecut. Însă blocajul a fost eliminat după 1 iulie și ne interesează să recuperăm pe cât se poate termenele restante”, a explicat dl Flutur.
Reprezentanții firmei constructoare Mochlos s-au plâns că au încasat facturi emise de 1 milion de euro și mai au de primit încă 1,3 milioane de euro. În aceste circumstanțe – subliniază ei – nu-și pot duce la capăt angajamentele, presați fiind de datoriile neonorate către propriii furnizori și nedispunând de resurse pentru aprovizionarea cu materiale.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: