Are Internetul ecou ?

În cadrul proiectului „Ecouri ostrene”, elevii din Ostra au primit oaspeți din școli din patru județe > În județul nostru, se desfășoară parteneriate similare la Sucevița și Poiana Stampei
S-ar părea că da! Ieri, elevii din Ostra i-au primit în vizită pe colegii lor de la alte patru școli în cadrul proiectului de parteneriat „Ecouri ostrene”, care include elevi din Neamț, Maramureș, Bistrița Năsăud și Suceava. Împreună, cei 80 de copii au prezentat spectacolul organizat și pregătit chiar de ei pe durata vacanței de vară prin intermediul Internetului. Spectacolul intitulat „Hai la Hora Mare” a reunit formații școlare instrumentale, vocale și de dans.
 

Acesta este doar unul dintre cele 9 proiecte de parteneriat care s-au lansat la începutul vacanței. 1300 de elevi din 42 de școli din 22 de județe au petrecut împreună o vacanță virtuală, prin intermediul unui amplu program de parteneriate școlare, finanțat de Economia Bazată pe Cunoaștere. Înainte să înceapă școala, la începutul lui septembrie, întâlnirile vor coborî din spațiul virtual în realitate, iar copiii care se află la distanțe de sute de kilometri și s-au cunoscut până acum doar prin intermediul web-cam-ului vor avea ocazia să se vadă față-n față. “Un proiect practic de parteneriat între școli este cea mai bună ocazie pentru copii și pro-fesori să-și cunoască colegii din alte locuri, să vadă ce preocupări au și, mai ales, să învețe să lucreze în comun și să aprecieze lucrul în echi-pă. În plus, calculatorul poate căpăta în ochii copiilor noi dimensiuni, ajutând la înțelegerea diversității culturale din alte comunități din România și la exersarea abilităților de a utiliza tehnologia informatică în scop educațional. Cu alte cuvinte, pot face lucruri atractive și instructive în același timp”, a spus Diana Voicu, director al Unității de Management al proiectului din cadrul MCTI. În județul Suceava se desfășoară 6 parte-neriate școlare, în localitățile Sucevița, Poiana Stampei și Ostra. Proiectele au beneficiat de sprijinul primăriilor din Sucevița, Ostra și a Asociației de Părinți din Sucevița. Programul de parteneriate școlare se derulează pe perioada vacanței în 42 de școli din localitățile incluse în Proiectul Economia Ba-zată pe Cunoaștere. Au fost selecționate 9 parteneriate școlare, fiecare antrenând câte 5-6 școli din județe diferite. Fiecare parteneriat primește o finanțare nerambursabilă de câte 11.548 lei, la care se adaugă contribuții ale partenerilor locali (autorități locale, ONG-uri, agenți economici locali și asociații de părinți), în valoare de 10% din valoarea proiectului. Acestea se pot constitui în aport financiar, asigurarea mijloacelor de transport sau de cazare a copiilor. Programul își propune să crească competențele copiilor în utilizarea calculatorului, să identifice noi soluții de implementare a Tehnologiei Informatice și a Comunicării (TIC) în oferta educațională a școlilor, să intensifice schimbul de experiență între școli și preluarea de bune practici. De asemenea, programul va duce la creșterea disponibilității pentru colaborare în vederea elaborării și desfășurării unui proiect în parte-neriat, element esențial în perspectiva dezvol-tării programelor educaționale, după aderarea României la Uniunea Europeană. Nu în ultimul rând, se urmărește stimularea inițiativei locale, evidențiată prin implicarea autorităților locale și a altor actori locali în susținerea unor acti-vități care contribuie la dezvoltarea personală a copiilor din comunitate. Activitățile propuse în cadrul parteneriatelor s-au desfășurat în timpul verii, copiii colabo-rând de la distanță pentru realizarea lor. Ele sunt pe cât de variate și creative, pe atât de in-structive, incluzând, printre altele, elaborarea de prezentări ale localităților natale, realizarea de website-uri, colectarea de tradiții, folclor și port specific, realizarea de colecții de imagini (fotografii sau desene), contribuția cu infor-mații la Wikipedia etc. Toate cele 9 partene-riate se vor finaliza cu evenimente care presu-pun întâlniri fizice între copii, astfel încât cola-borările să se poată prelungi și dincolo de spațiul virtual. Cele 9 parteneriate sunt admi-nistrate de personalul didactic și elevii următoa-relor școli: Școala “Lia Manoliu” Cornești – jud. Cluj, Școala Rohia – jud. Maramureș, Școala Tăuții Măgherăuș – jud. Maramureș, Grupul Școlar Târgu Lăpuș – jud. Maramureș, Școala Ostra – jud. Suceava, Școala Brusturi – jud. Neamț, Școala Hangu – jud. Neamț, Școala Sălcioara – jud. Tulcea, Grupul Școlar Corund – jud. Harghita. Proiectul Economia Bazată pe Cunoaștere (EBC), inițiat și derulat de Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, are în desfășurare multiple activități de utilizare inovativă a TIC în 255 de localități din mediul rural și mic urban.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: