OJPC Suceava a salvat o câmpulungeancă de la necazuri cu autoritățile japoneze

O femeie din Câmpulung Moldovenesc a sunat la Protecția Consumatorilor pentru că s-a trezit pe aeroportul din Tokio că agenția din România nu-i plătise biletul de întors acasă
Inspectorii Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava au dat, la sfârșitul lunii martie, proba supremă de operativitate. Un telefon primit de la Agenția Națională în domeniu anunța, pe 29 martie, că o femeie în vârstă, din Câmpulung Moldovenesc, se afla blocată în aeroportul din To-kio și nu se putea întoarce acasă din cauza neseriozității agenției prin care își cumpărase biletul de avion.
 

Doamna în cauză plecase în Japonia pe 2 decembrie 2007, pentru un tratament medical, și cumpărase bilet dus-întors de la o firmă din Câmpulung Moldovenesc care colabora cu punctul de lucru de la Suceava al agenției Icar Tour din Iași. Când să urce în avion pentru revenirea în țară, pe 29 martie, femeia a constatat că nu avea rezervare pentru că nu-i se virase companiei aeriene prețul biletului de retur, motiv pentru care nu se putea urca în avion. Disperarea câmpulungencei a fost cu atât mai mare cu cât viza de Japonia îi expira în două zile și, odată cu aceasta, ar fi avut de lucru cu autoritățile japoneze. Ea a sunat în țară la ANPC, ANPC la OJPC Suceava, iar mecanismul s-a mișcat cu repeziciune. “Ne-a fost puțin dificil din cauza serviciilor combinate de care avusese parte doamna să stabilim cui îi revenise responsabilitatea virării banilor de bilet și n-o făcuse. S-a constatat, în urma verificărilor, că vinovată este societatea din Câmpulung, care, după ce a luat banii integral de la femeie, nu i-a trimis pe toți către Icar Tours, firma touroperatoare, și care, din acest motiv, anulase rezervarea cursei retur. Dar pentru că titulara operațiunilor era Icar Tours, aceasta a fost nevoită să rezolve problema”, a declarat Elena Oanea, șefa OJPC Suceava. Sub presiunea inspectorilor OJPC agenția ieșeană a plătit în aceeași zi o nouă rezervare femei blocate la Tokio, care a putut astfel reveni acasă înainte de a avea probleme cu autoritățile japoneze. Odată situația liniștită, OJPC Suceava a avut timp și de alte întrebări, constatând ulterior că între Icar Tours Iași și firma din Câmpulung nu mai exista contract de colaborare din anul 2005. Icar Tours a riscat să folosească în con-tinuare firma din Câmpulung și a fost bună de plată, nu numai pentru biletul Tokio-București, ci și pentru o amendă de 1000 de lei aplicată de OPC. Inspectorii OPC au început deja să se intereseze în ce ape se scaldă, de fapt, firma din Câmpulung Moldovenesc și care este, de fapt, obiectul ei de activitate…

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: