Testele naționale

Cum a fost…

Răspunde prof. VASILE MONACU, președintele Comisiei Județene:
– A fost o săptămână destul de încărcată, atât pentru cei care au organizat, la nivel județean, această testare națională, cât și pentru cei implicați emoțional și direct (e vorba de copii, părinți, bunici ș.a.m.d.). A fost un moment greu și pentru unii și pentru alții; aici, la Inspectorat, am lucrat cam două-trei săptămâni pentru organizare…, am reușit o organizare… fără cusur, sperăm ca și rezultatele să fie bune, să fie pe măsura activității, a muncii copiilor; avem în județ un corp didactic valoros, avem copii (nativ) bine dotați și eu sunt convins că rezultatele vor fi dintre cele mai bune, poate chiar la nivel național.
 

Sigur, a fost mai dificil, față de alte județe, de gestio-nat întreaga activitate, pentru că avem, suntem, ca număr de elevi, pe locul doi pe țară; avem un număr de 8000 de copiii care au dat testa-rea națională (numeric, imediat după Bucu-rești!); deci, într-un fel s-a dat testarea într-un județ cu 2000 de copii și-n alt fel unde sunt 8000 de copii. După cele trei zile de testare, nu ne-am înregistrat cu niciun eveniment deose-bit, neplăcut, sperăm să fie doar evenimente plăcute până la sfârșit. N-am avut copii dați afară, nu am avut situații de genul ăsta, am instruit foarte bine comisiile, am instruit pro-fesorii, s-a muncit mult pe linia asta și oamenii au înțeles… – Când avem pe geamuri (ori pe unde se afișează ele) rezultatele? – Rezultatele vor apărea până duminică la ora 16, ora limită la care trebuie să fie afișate. – De ce nu, un… sâmbătă seara?! – Ar putea fi și sâmbătă seara sau duminică dimineața. Depinde acum cum se va lucra în fiecare centru de evaluare, pentru că sunt în jur de-o mie de teze, o mie de teze la o disci-plină; trei mii de teze care trebuie desfăcute, introduse în calculator, extras de-acolo; pe urmă, cataloagele, sunt multe lucruri… – Totul roz, totul frumos!? Nu fie deochi! Spuneți ceva… RĂU! – Ceva rău n-am avut; o situație cu elevi care, din motive familiale mai mult, au întârziat la proba scrisă și, cu aprobarea comisiei centrale, am folosit, la ora 13, subiectul de rezervă dat la nivel național; am căutat să venim în sprijinul acestor copii, pentru că, în mod cert, ei n-au avut, cred, nicio vină c-au întârziat la ora sta-bilită, după ora 9, nu a mai intrat niciun copil în sală. – Cât de corect a fost examenul acesta pe care l-ați păstorit? – Eu vreau să cred c-a fost un examen corect, plecând de la extragerea comisiilor…, exact după cum prevede legea (să nu plece nicio informație de la Inspectoratul Școlar), și vreau să cred că n-a plecat, totul a plecat așa cum au fost anunțați profesorii prin președinții comi-siilor de evaluare. Vreau să cred în fiecare școa-lă a existat simțul răspunderii pentru ceea ce-au făcut colegii mei; și, sigur, nu pun, de ase-menea, la îndoială…, există și posibilitatea ca să fi fost niște încercări de influențare a unor rezultate, o să vedem la sfârșit; deci, nu pot…, eu vreau să văd, dacă s-a respectat curba lui Gauss (numărul notelor rele, foarte bune și bune…), înseamnă că examenul a fost corect. E normal să fie câțiva elevi, un număr relativ redus, zic eu, care nu au reușit să obțină acel 5; 5 care se putea obține foarte ușor, cu minime cunoștințe se putea obține 5, chiar asta a și fost viziunea ministerului, elevul care are un minim de cunoștințe (de română, matematică, istorie, geografie), să poată promova testul, iar un elev care știe foarte bine să ia nota 9, 10, note de la 9 în sus. – Știți notele? – Nu știu-nu știu, nu știm notele, după ce se termină și proba a treia de corectat, se va trece la deschiderea tezelor, introducerea lor în computer și centralizarea lor; deci, nu pot să vă spun absolut nimic… Depinde de ritmul de lucru al fiecărei comisii, al fiecărui om… – Ce v-au povestit corectorii? – M-a surprins plăcut că, față de alți ani, cu câți am discutat eu, nu cu foarte mulți, nu s-au mai văzut atât de multe lucrări… trase la indigo! Adică, fiecare copil a încercat să… și ăsta cred că este marele câștig. Adică, fiecare să folosească mintea lui… Dv. care n-ați mai făcut matematică de ani buni de zile, în mod cert luați testarea națională, cu vreo 6-7! – Nu fiți atât de sigur! – Nota 5 se putea lua foarte ușor! – Cred că sunt și note forte mari! – Note de 10, din ce-am întrebat eu, sunt foarte puține, în două trei centre pe care le-am văzut. Sunt și de 1, 2, 3 și 4…, pentru că sunt copiii care nu au venit la școală sau au venit și n-au învățat nimic, după cum sunt și copii foarte conștiincioși… – Și… Bac-ul la orizont! Mintenaș… – Îs curios și eu de rezultatele pe care o să le obținem la testare, aici condițiile sunt cu totul altele, am încercat să influențez colegii, încât să nu răsturnăm ierarhiile, pentru că la fel de bine, la clasa cea mai râvnită, se poate intra și cu media 7; se poate intra la clasa cea mai bu-nă, dacă aia este nota cea mai mare, pentru că ei se vor bate între ei și dacă la nivel de județ notele sunt puse corect și după aceleași standarde de notare; n-are importanță că-n loc să intre cu 9,95, se va intra cu 7,25, la un anu-mit profil, să nu fie inversată scara valorilor, s-avem o notare obiectivă, strâns legată de ceea ce știu copilașii noștri. Și reprezentantul ministerului, dl Covaci, a rămas încântat de ce-a văzut (a văzut un număr destul de important de școli)… A notat… superficial DUMI B.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: