Arătarea Domnului după Înviere

Arătarea Domnului a avut loc timp de 40 de zile, de la Înviere până la Înălțarea Domnului cu trupul la cer. După o veche tradiție, prima dată după Înviere Mântuitorul s-a arătat Maicii Domnului. Sfânta Scriptură spune însă că Cel înviat s-a arătat întâi Mariei și Mariei Magdalena, una dintre femeile mironosițe, care au venit dis-de-dimineață să ungă cu aromate trupul neînsuflețit al Dom-nului. Un înger a zis pentru prima oară pe pământ că Hristos “a înviat”, iar mormântul gol mărturisește până astăzi adevărul Învierii. Mironosițele femei, ieșind degrabă de la mormânt, au alergat să ves-tească ucenicilor. Pe când mergeau ele, le-a întâmpinat Iisus, zicând: “Bucurați-vă”. Apoi Domnul s-a arătat la doi ucenici care se îndreptau spre Emaus, descoperindu-li-se la “frângerea pâinii”. Tot în ziua Învierii, Mântuitorul s-a arătat ucenicilor adunați în foișorul cinei, fiind cu ușile încuiate de frica iudeilor. Acum a fost instituită taina Spove-daniei sau a Pocăinței, prin cuvintele: “Luați Duh Sfânt, cărora le veți ierta păcatele, iertate vor fi și cărora le veți ținea, vor fi ținute” (Ioan 20, 33).
 

La opt zile, Mântuitorul s-a arătat iarăși ucenicilor, care se aflau tot în foișorul cinei. De data aceasta, era de față și apostolul Toma, care, prima dată, nu fusese împreună cu ceilalți apostoli. Atunci Domnul a zis lui Toma: “Adu-ți degetul tău încoace și vezi rănile mele; adu mâna ta și o pune în coasta mea și nu fi necre-dincios, ci credincios”. Răspuns-a Toma și a zis: “Domnul meu și Dum-nezeul meu” (Ioan 20, 26, 27, 28). Despre mărturisirea lui Toma se spune că este cea mai zguduitoare mărturisire făcută vreodată de un evreu despre dumnezeirea lui Iisus Hristos. Îndoiala lui Toma nu a fost întâmplătoare. Ea este providențială, mai ales că apostolul Toma a fost rânduit să vestească Evanghelia la indieni. După aceea, Mântuitorul s-a arătat la șapte ucenici, care se osteneau să prindă pește pe Marea Tiberiadei. Dar, în noaptea aceea, nu prinseseră nimic. Ascultând de cuvintele Dom-nului de a arunca din nou mreaja, cu toate că nu mai era timpul potrivit pentru pescuit, ei au prins “mulțime de pește”. Când au terminat de prânzit, Simon Petru a fost întărit iarăși în vrednicia de apostol, din care căzuse prin lepădarea de trei ori de Domnul în noaptea patimilor. Apoi ucenicii s-au dus în Galileea, pe muntele unde le poruncise El să se ducă. Și în acest loc li s-a arătat Mântuitorul, atât lor, cât și la alți “cinci sute de frați”. Ultima dată Domnul s-a arătat apostolilor din Ierusalim, când șe-deau la masă și “i-a mustrat pentru necredința și împietrirea inimii lor, că nu au crezut celor ce L-au văzut pe El înviat”. Dovedind deci uceni-cilor învierea Sa, “prin semne și mi-nuni”, Mântuitorul s-a înălțat la cer de pe muntele Eleonului. Arătările Mântuitorului, care au avut loc de la Înviere până la înălțare, dovedesc atât adevărul Învierii, cât și faptul că noi vom învia cu același trup pe care l-am avut în viața aceasta. Acest trup real va fi însă duhovnicesc, căci și Domnul a avut trup real la înviere, dar trece cu trupul prin ușile încuiate. După învățătura Bisericii, care are la bază adevărul revelat de Dumne-zeu, nu există reîncarnare. De aceea, a crede cineva în reîncarnare este o mare păgânitate și cădere din adevăr. Pr. IUSTIN CALANCEA

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: