Cu rovinieta la drum

Povară auto pe… capul contribuabilului motorizat

A trecut mai bine de un an de când românii au fost „onorați” de guvernanți cu încă o taxă. Dar ce mai contează una pe lângă cele peste 200 pe care le suportă amărăștenii?! Este vorba de o taxă de drum, pentru care primești o rovinietă. În Germania, considerată țara cu cea mai mare dezvoltare economică din Europa și model de democrație, unde autostrăzile sunt prezente în toate zonele, fără a exista urme de denivelare (că de gropi sau disconfort rutier nu se poate vorbi), o asemenea taxă nu există. E drept, se plătesc rovinietele în multe alte state ale Uniunii Europene, dar, în acestea, drumurile sunt ireproșabile. La apariția legii, contribuabilii au fost nemulțumiți, mai ales că în prețul carburantului, săltat în mod exagerat în ultimii ani, sunt incluse și anumite taxe referitoare la drumuri.
 

Dar legea-i lege… Cine refuză să-și achite această datorie și este depistat cu mașina pe un drum național (nu și în interiorul localităților sau pe drumuri județene, comunale etc.) este pasibil de sancțiune, amenda mergând până la câteva zeci de milioane de lei. Dar, cum românul este, în general, destul de corect, chiar de la întrarea în vigoare a O.G. nr.15, ce reglementează aplicarea taxei cu pricina, în locurile de distribuire a rovinietei s-au creat cozi. Situația a fost rezolvată, iar acum, plătitorii sunt serviți cu promptitudine, fără nici un impediment. Cu rovinieta în… gând, am purces la o scurtă documentare privind aspecte legate de această taxă. Doamna Zamfira Țugui, contabil-șef la Secția de Drumuri Naționale Suceava, ne-a o-ferit câteva date care, pre-supunem, vor fi de folos multora dintre conducătorii auto, cititori ai ziarului nos-tru. Printre altele, am aflat că cei interesați pot solicita eliberarea rovinietei cu 30 de zile înainte de data de începere a valabilității acesteia. Clienții o pot cumpăra oricând de la stațiile PECO, oficiile poștale și secțiile sau punctele de lu-cru ale Companiei de Drumuri Naționale. Taxa este obli-gatorie pentru toate auto-vehiculele de transport marfă sau persoane, în funcție de categoria acestora, masa to-tală maximă autorizată și e-misiile poluante. Valabilitatea ei este de 12 luni de la data cumpărării. În ce-i privește pe suceveni, după cum con-sideră doamna conta-bil-șef Zamfira Țugui, marea majo-ritate sunt oameni corecți. În luna ianuarie, cele două e-chipaje aflate în teren, îm-preună cu poliția rutieră și reprezentanți ai A.R.R., au aplicat 9 amenzi, iar în fe-bruarie, odată cu intensi-ficarea traficului, numărul celor depistați pe diferite tra-see (europene sau naționale) fără rovinietă s-a ridicat la 15. Scuza, invocată la început de cei prinși în culpă, că nu au avut de unde să procure ro-vinieta, nu mai poate fi va-labilă. Acum, oficiile poștale încasează taxa respectivă chiar și în rate, printr-un contract prealabil încheiat, iar persoanelor juridice (sau fizice), care posedă parc de mașini, le este mult mai ușor să-să achite taxele prin rate lunare. Aflându-ne încă în perioada de iarnă-primăvară, cu dru-muri care încă mai ridică pro-bleme, foarte mulți posesori de autoturisme se abțin să iasă …în țară sau chiar în județ, fo-losind autovehiculul doar pe plan local, nefiind obligați, astfel, să-și cumpere rovinie-tă. Odată cu sosirea conce-diilor de odihnă, situația se schimbă, iar „punga” Guver-nului se îmbogățește cu mul-te, multe miliarde de lei, pro-venite din această hulită taxă.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: