Conferinţa de Educaţie Timpurie ajunge la Suceava, pentru al treilea an consecutiv

> Cadrele didactice sunt invitate la sesiuni de training pe tema „Comunicare, limbaj şi scriere în educaţia timpurie”

Conferinţa de Educaţie Timpurie, singurul eveniment dedicat educaţiei timpurii cu acces gratuit pentru cadrele didactice din învăţământul preşcolar şi primar ce activează în sistemul public, va fi organizată la Suceava, pentru al treilea an consecutiv.

Sâmbătă, 4 noiembrie, educatorii, învăţătorii şi profesorii din învăţământul preşcolar şi primar sunt invitaţi la Şcoala Filadelfia, începând cu ora 9:00.

Conferinţa va aborda tema „Dezvoltarea comunicării, limbajului şi scrierii în educaţia timpurie”, o temă esenţială pentru dezvoltarea cognitivă, emoţională şi socială în primii ani de viaţă.

Cadrele didactice care vor fi prezente la Conferinţa de Educaţie Timpurie organizată la Suceava vor participa la workshop-uri complexe susţinute de experţi în educaţie preşcolară, din Marea Britanie şi România.

Cel mai recent studiu naţional arată că 42% dintre elevii români suferă de analfabetism funcţional. Putem schimba aceste cifre alarmante dacă înţelegem că este nevoie de dezvoltarea unor abilităţi încă din primii ani de viaţă.

Lectura şi scrisul, introduse prin metode adaptate vârstei, susţin curiozitatea şi pasiunea de a învăţa în anii de şcoală şi ulterior acestora. Un pas important pentru prevenirea analfabetismul funcţional poate fi introducerea lecturii şi a scrisului, prin metode optime, încă din primii ani de viaţă. Copilul este astfel sprijinit şi dobândeşte abilităţi pentru a-şi susţine pasiunea de a descoperi şi curiozitatea pe termen lung, cu impact real în viitorul său.

Experţii în educaţie invitaţi vor aduce în prim plan pilonii care susţin construcţia intelectuală a copiilor, ajutându-i să îşi exprime gândurile, sentimentele şi să interacţioneze cu lumea din jur.

Experţii ce vor fi prezenţi la ediţia de la Suceava sunt:

Valentina Secară – fondatoarea Conferinţei de Educaţie Timpurie şi a primei creşe private din România şi promotor al conceptului de educaţie pentru copiii cu vârsta 0-3 ani. Valentina Secară a realizat stagii de pregătire, atât în România, cât şi în Marea Britanie, pe diferite arii din domeniul pedagogic şi al managementului educaţional. Prin First7 – Parents & Educators Coaching, a susţinut numeroase sesiuni de training pentru cadre didactice din învăţămâtul preşcolar şi primar, dar şi webinarii pentru părinţi, pe teme legate de îngrijirea şi educaţia copilului mic, stimularea intelectuală, emoţionala şi fizică a acestuia.

Alexandra Chiorando – cu peste 20 de ani de experienţă în predarea şi conducerea de şcoli şi creşe private din Marea Britanie. Alexandra Chiorando este ghidată în profesia sa de principiul conform căruia copiii vor prospera atunci când se simt ascultaţi şi respectaţi. Abordarea sa asupra actului educaţional este distractivă, practică şi personalizată.

Chris Connaughton – s-a format ca actor şi a lucrat în diverse teatre şi centre de artă din Marea Britanie. A început să se implice în crearea de teatru pentru copii în colaborare cu CTC Theatre şi a fondat Intext Performance pentru a scrie şi produce propriile sale poveşti pentru tinerii spectatori. În prezent, prezintă peste 120 de reprezentaţii anual în şcoli.

„Există numeroase cercetări care demonstrează influenţa experienţelor timpurii de scriere şi lectură asupra dezvoltării copilului. Aşa numitele Early literacy activities au un impact real asupra dezvoltării cognitive, emoţionale şi sociale. Introduse încă din primii ani de viaţă, prin metode moderne, adaptate vârstei, lectura şi scrisul ajută la dezvoltarea limbajului, la rezultate în anii de şcoală, la îmbunătăţirea abilităţilor socio-emoţionale.

Lectura, povestitul sau interpretarea unui rol din povestire în faţa copilului îi sporesc acestuia, în timp, înţelegerea auditivă, vocabularul şi conştientizarea fonologică. Îl ajută să îşi cultive gândirea critică, abilităţile analitice. Expunerea la lectură încă din primii ani le permite copiilor să înţeleagă diverse perspective şi să dezvolte empatie, autoreglare emoţională şi răbdare. Iar cum fiecare copil are ritmul rău, este necesară o abordare holistică aici, prin care să fie respectate diferenţele individuale, cu focus pe implicarea activă a celui mic.

Educatorii prezenţi la această ediţie vor avea ocazia să îşi însuşească competenţe şi tehnici moderne în această direcţie, prin care să îi susţină apoi pe copii, pentru ca ei să deschidă uşi către o lume plină de cunoaştere şi înţelegere” a spus Valentina Secară, fondatoarea Conferinţei de Educaţie Timpurie. (A.B.)

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI