Doar insistenţa lui Gheorghe Flutur a făcut ca autostrada A 7 să fie finanţată de UE până la Siret, după ce PSD a decis că se opreşte la Paşcani

Prim-vicepreşedintele PNL Suceava, deputatul Ioan Balan, a declarat, miercuri, că a constatat în aceste zile o efervescenţă în a anunţa noi acţiuni în derularea proiectului de construcţie a autostrăzii A 7 şi a arătat că este incredibil cum PSD-ul manifestă, ciclic, în cele mai importante proiecte de infrastructură ale ţării, „o amnezie insultătoare şi un tupeu nemăsurat” în a confisca, aşa cum o face mereu, munca şi sacrificiile altor oameni politici şi nu numai şi cum face eforturi mari să captureze, prin manipulare, prin minciună ieftină, politic, electoral, acest obiectiv de infrastructură extrem de importantă pentru Moldova, dar în mod special pentru Suceava.

„Proiectul acesta, de care politicienii PSD au glumit, au râs, l-au dus în derizoriu şi în băşcălie, l-au ignorat şi tabloidizat, fără pic de umor, ani mulţi, este un proiect mai mult decât vital pentru întreaga Moldovă şi, în primul rând, pentru Suceava. Este un imperativ al decenţei şi al adevărului ca să înţeleagă, să admită onest, cu curaj, că niciodată nu şi-au dorit aşa ceva. De ce? Pentru că dacă şi l-ar fi dorit, l-ar fi putut pune în practică de multe ori cât au guvernat România cu majorităţi zdrobitoare. Trebuie să punem lucrurile în făgaşul normal al cronologiei desfăşurării acestui proiect, care înseamnă construcţia autostrăzii A7, de la Paşcani până la Siret” a spus Balan.

El a subliniat că este necesar să fie reconstruit adevărul şi să fie recunoscute cu onestitate meritul fiecărei formaţiuni politice în iniţierea şi parcursul, de la decizie politică până la implementarea acestui proiect, bineînţeles ţinând cont de toate fazele prin care trece un proiect de o asemenea anvergură.

„Parcursul este următorul: decizie politică, studiu de fezabilitate, analize de oportunitate, analiză economico-financiară, proiect tehnic, sursă de finanţare, finanţarea propriu-zisă! Realitatea ne arată că la momentul deciziei politice, ministru era PSD-istul Răzvan Cuc, care a decis, politic evident, că autostrada A 7 trebuie să se oprească la Paşcani! Am fost, din nou şi din nou, ignoraţi şi total abandonaţi. Nordul Moldovei, şi în special Suceava, au devenit teritorii dispreţuite chiar şi din punct de vedere strategic. Vă amintiţi, desigur, vehemenţa cu care au abordat preşedintele Gheorghe Flutur şi întreaga echipă liberală această situaţie şi cât de mult au insistat că această investiţie trebuie, obsedant, pusă pe poziţia cea mai înaltă. Mărturie ne stau declaraţiile politice făcute de noi, parlamentarii PNL, toate se regăsesc arhivate, la un click distanţă, pe internet. Şi sunt la dispoziţia oricui doreşte o documentare curată şi adevărată” a mai declarat parlamentarul sucevean.

Ioan Balan a amintit că, de altfel, în campania electorală pentru candidatura la preşedinţia Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur a avut ca principal obiectiv ca autostrada A 7 să continue de la Paşcani la Siret.

„Cei de la putere, adică PSD, ne-au persiflat, nici n-au vrut să discute cu noi. Lipsa totală a argumentelor a fost taxată de electorat şi ridiculizată constant de opinia publică. Niciodată aceştia nu şi-au motivat această nefericită şi dureroasă decizie politică îndreptată împotriva oamenilor. Noi, cei din PNL, am fost cei care NU am abandonat niciodată acest vis pe care acum îl transformăm în realitate” a mai spus deputatul liberal.

El a menţionat că este o realitate că astăzi, la conducerea Ministerului Transporturilor, este un membru PSD; dar nu el a fost cel care a iniţiat şi susţinut acest proiect de continuare a autostrăzii A7, de la Paşcani la Siret.

„Poate că cei de la PSD ar trebui să fie interesaţi să-şi asume că Vama Siret este sub jurisdicţia Ministerului de Finanţe şi poate că ar trebui să intervină pe lângă ministrul lor să vadă de ce este această blocadă din Vama Siret şi dacă, Doamne fereşte, nu este o decizie premeditată ce face parte dintr-un scenariu mai amplu care să aibă ca scop dezavantajarea politică, la viitoarele alegeri locale şi generale, a oponenţilor liberali şi, în special, subminarea autorităţii preşedintelui Gheorghe Flutur” a mai declarat Ioan Balan.

Totodată, el s-a întrebat de ce ministrul Transporturilor nu intervine, nu analizează, nu întreabă despre infrastructură rutieră a drumurilor naţionale până în Vama Siret.

„Dacă ne uităm atent, în afară de DN 2, care este blocat de autocamioane, şi DN 17, care este superaglomerat, celelalte trasee de drumuri naţionale din judeţ au restricţii de tonaj, dar şi de trafic, cum sunt DN 2H la Milişăuţi sau DN 17B la Holda” a mai spus Balan.

El a adăugat că înţelege şi raţiunile politice care-i pun în mişcare pe cei din PSD, dar a arătat că, pe de altă parte, are şi PNL un sondaj de opinie, „mai degrabă spus un studiu sociologic”, care arată nevoile şi dorinţele cetăţenilor judeţului Suceava, afinităţile lor pentru anumite formaţiuni politice şi pentru liderii importanţi ai judeţului Suceava.

„Despre acest lucru ştiu şi cei de la PSD, iar această realitate le provoacă aspre insomnii şi, cum se dau şi cum se învârt, le iese cu tot cu minus: preşedintele Gheorghe Flutur ocupă în continuare prima poziţie. În condiţiile acestea, cei din PSD încearcă, pe orice cale, să minimizeze proiectele mari la care şi-a adus contribuţia Gheorghe Flutur, iar în portofoliul aceasta se înscriu şi ieşirile colegilor parlamentari de la PSD, care, în loc să-şi facă poze cu bradul de Crăciun, îşi fac poze cu ministrul Transporturilor” a declarat Balan.

Deputatul liberal i-a sfătuit pe cei din PSD să-i ia pe cei doi miniştri – atât pe cel de Finanţe, cât şi pe cel de la Transporturi – şi să vină să-şi facă poze cu coloana de tiruri până la Siret şi eventual în Vama Siret. Iar dacă li se pare că nu-i de ajuns, potrivit lui, poate că ar trebui să meargă şi la podul de la Milişăuţi şi să le explice oamenilor, alături de un glorios şi binemeritat „selfie”, „cum fac ei, cei de la PSD”, că sunt la conducerea celor două ministere şi cetăţenilor nu le aduc rezolvarea imediată a problemelor arzătoare.

„Astăzi, este o certitudine că autostrada A7 va începe de la Bucureşti şi se va termina la Siret. Am avut şansa să-l avem ministru pe domnul Marcel Boloş, un om care a pus foarte mult suflet în găsirea şi asigurarea de finanţare pentru acest tronson Paşcani Suceava al autostrăzii A7” a spus Balan.

El a citat câteva date din declaraţiile făcute de ministrul PNL Boloş, privind autostrada A7:

„Sectorul transporturi este unul foarte drag mie, în perioada 2013-2015 am fost şeful autorităţii de management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport 2014-2020 şi Secretar de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Perioada respectivă a fost una foarte importantă pentru pregătirea proiectelor pe care în prezent le implementăm – autostrada Sebeş – Turda, autostrada Transilvania, autostrada A7 – Ploieşti – Buzău – Paşcani – Suceava – Siret, inelul zero al municipiului Bucureşti, la nivel de autostradă – dar şi pentru ceea ce înseamnă abordarea strategică şi prioritară.

Cu o echipă extraordinară am pus bazele, a fost elaborat şi aprobat în 2016 Masterplanul General de Transport al României, document strategic care a dirijat într-un mod coerent astăzi deja pentru perioada de programare 2014-2020 şi care reprezintă baza pentru investiţiile ce urmează din următorii ani, atât din PNRR, cât şi din Programul Transport 2021-2027”.

Ministrul Boloş a precizat că pentru sectorul Paşcani – Suceava – Siret de 101,5 km, finanţarea este de 638.8 de milioane de euro, dintre care sectorul Paşcani – Suceava la profil de autostradă, pe o lungime de 60,5 km şi un cost estimat de 423.8 milioane euro, iar sectorul Suceava – Siret, la profil de autostradă/drum expres, cu o lungime de 41 km şi un cost estimat de 215 milioane euro. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: