În judeţul Suceava

Peste 20.000 de locuri în grădiniţe, în anul şcolar 2021-2022

> Reînscrierea copiilor care frecventează grădiniţa începe din 17 mai 2021, iar înscrierea copiilor nou-veniţi va începe din data de 31 mai 2021

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, inspectorul şcolar Cezar Anuţei, a declarat recent că pentru anul şcolar 2021-2022, în judeţul Suceava sunt prevăzute şi aprobate în planul de şcolarizare peste 20.000 de locuri în grădiniţele din învăţământul de stat, particulare şi din învăţământul special.

El a spus că la grupa mică sunt prevăzute 5.829 de locuri, la grupa mijlocie – 6.521 de locuri, iar la grupa mare sunt 7.981 de locuri.

Anuţei a precizat că cele mai multe locuri în grădiniţe, 19.339, sunt în învăţământul de masă, alte 871 de locuri sunt în învăţământul particular, iar 121 de locuri sunt în învăţământul special.

De precizat este că Ministerul Educaţiei a aprobat derularea succesivă a etapelor vizând cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, publicat săptămâna trecută, reînscrierea copiilor care frecventează grădiniţa în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze şi în anul şcolar următor va începe din data de 17 mai, iar înscrierea copiilor nou-veniţi va începe din data de 31 mai.

Sursa citată a menţionat că orarul reînscrierilor/înscrierilor va fi stabilit de conducerea unităţii de învăţământ şi va fi afişat, la loc vizibil, în fiecare grădiniţă, pentru informarea părinţilor şi a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia (dacă există) şi pe site-ul inspectoratului şcolar.

În comunicat se arată că, pentru înscriere, părinţii pot comunica unităţii de învăţământ prin poştă electronică, telefonic sau fax, datele necesare (date privind solicitantul, copilul şi opţiunile exprimate) pentru a fi introduse în aplicaţia specifică.

Aceeaşi sursă a menţionat că etapa de validare a fişelor şi de completare a dosarelor cu documentele necesare se va desfăşura în momentul anunţării de către unitatea de învăţământ, pe zile şi intervale orare, în ordinea în care cererile au fost introduse în aplicaţie, cu respectarea tuturor măsurilor de protecţie sanitară, iar aceste date vor fi publicate atât pe site-ul unităţii de învăţământ, cât şi la avizier.

Totodată, ocuparea locurilor libere după finalizarea etapei de reînscriere se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv grupa mare, grupa mijlocie şi grupa mică.

„În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale şi criterii de departajare specifice”, mai precizează Ministerul Educaţiei.

Criterii generale de departajare

> existenţa unui document care dovedeşte că un copil este orfan de ambii părinţi (situaţia copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi);

> existenţa unui document care dovedeşte că un copil este orfan de un singur părinte;

> existenţa unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă;

> existenţa unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare şcolară şi profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

În comunicatul de presă s-a mai precizat că aceste criterii specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preşcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 28 mai 2021) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale.

„Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învăţământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii şi nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învăţământul preşcolar” a subliniat sursa citată.

Pentru asigurarea transparenţei procesului de reînscriere/înscriere, conducerile unităţilor de învăţământ preşcolar vor posta, de asemenea, pe site-ul unităţii de învăţământ/ISJ şi, la vedere, pentru cei interesaţi, informaţii privind capacitatea instituţiei, respectiv numărul de copii pentru care a fost proiectată, dar şi numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2021 – 2022 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare) şi criteriile generale şi cele specifice pentru înscrierea copiilor.

De asemenea, unităţile de învăţământ preşcolar particular vor afişa şi informaţii privind statutul grădiniţei respectiv: autorizată să funcţioneze provizoriu sau acreditată de Agenţia pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).

„Pentru soluţionarea diferitelor situaţii legate de reînscriere/înscriere în unităţile de învăţământ preşcolar, ISJ/ISMB vor consilia şi sprijini părinţii pentru a lua decizii în interesul superior al copilului, potrivit legislaţiei în vigoare. Inspectoratele şcolare se vor asigura că sunt îndeplinite, în fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preşcolari, condiţiile organizatorice şi logistice necesare” s-a mai arătat în comunicatul de presă al Ministerului Educaţiei. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: