Situaţie critică la serviciile de ambulanţă din ţară

> Zeci de salariaţi s-au îmbolnăvit

80 de cadre medicale angajate ale serviciilor de ambulanţă din România s-au îmbolnăvit de Covid-19, în timp ce 219 sunt izolate acasă. Cifrele au fost prezentate de reprezentanţii Federaţiei Naţionale Sindicale „Ambulanţa”, transmite Mediafax.

Federaţia Naţională Sindicală „Ambulanţa” din România anunţă, într-un comunicat, că monitorizează zilnic evoluţia extinderii pandemiei Covid-19 în rândurile angajaţilor din serviciile publice de ambulanţă, posibilele demisii ale angajaţilor, necesarul de echipamente de protecţie individual corespunzător şi al dezinfectanţilor.

Astfel, situaţia centralizată arată că 80 de salariaţi sunt infectaţi cu Covid-19, iar 269 sunt în izolare la domiciliu.

Sindicaliştii evidenţiază faptul că de la declanşarea crizei, niciun angajat din serviciile publice de ambulanţă nu a demisionat.

Ei cer ajutorul Guvernului în condiţiile în care se confruntă cu probleme şi nu au echipamente medicale.

„Necesarul de echipamente individuale de protecţie corespunzătoare sunt la limită pentru anumite echipaje medicale de urgenţă, fără a avea posibilitatea de a asigura echipamentul complet corespunzător pentru toate echipajele operative, indiferent de cazurile la care intervin. Avem situaţii în unele judeţe în care se asigură echipamentele de protecţie individual doar la unii membri din echipaj, astfel apare riscul de expunere a membrilor din echipaj la care nu li se asigură echipamentul complet. Solicităm sprijinul Guvernului, Ministerului Sănătăţii, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă prin Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă judeţene şi autorităţilor locale, cât şi persoanelor juridice şi persoanelor fizice care au posibilitatea de a ajuta” scrie în comunicatul Federaţiei Naţionale Sindicale „Ambulanţa”.