La Şcoala „Al. I. Cuza” Fălticeni

„Jocul de-a vacanţa”

În perioada 1 – 12 iulie, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ion Cuza” din Fălticeni, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, a organizat mai multe activităţi reunite sub genericul „Jocul de-a vacanţa”. În proiectul tip şcoală de vară au fost implicaţi 70 de elevi ai claselor primare şi gimnaziale ai şcolii împreună cu părinţi, 15 cadre didactice, Asociaţia de părinţi „Artur Gorovei”, dar şi comunitatea locală, prin Grupul local de tineret „Aripi în Europa”, Casa Memorială „Mihail Sadoveanu”, Muzeul de Artă „Ion Irimescu” şi Muzeul Apelor „Mihai Băcescu”.

Prof. Maria Vasilache, unul dintre cei trei coordonatori ai proiectului, ne-a informat că scopul acestuia a fost stimularea implicării voluntare a copiilor în activităţi recreativ-instructive, cu promovarea şi valorizarea potenţialului individual şi de grup al acestora, precum şi însuşirea, pe termen scurt şi lung, a unor variante real-educative de petrecere a timpului liber în opoziţie cu tentaţiile tot mai des întâlnite chiar la vârsta micii şcolarităţi, cum ar fi excesul utilizării calculatorului, grupuri construite pe principiul dominării şi violenţei, maturizarea nesănătoasă a sexualităţii, infracţionalitatea infantilă etc.

Derulat pe parcursul a două săptămâni, proiectul iniţiat de profesoarele Daniela Ilicăi, Brânduşa Nisioi şi Dana Crăciun şi coordonat de prof. Maria Vasilache, informatician Arsineta Parfenie şi bibliotecar Doriana Stan, a inclus activităţi atractive şi educative cu o tematică variată, cum ar fi sport şi mişcare, dezvoltare personală, cultură şi tradiţii, aprofundarea limbii engleze, activităţi în aer liber şi de recreere, fiind în acelaşi timp un spaţiu adecvat pentru petrecerea timpului liber într-un mod creativ şi plăcut, prin implicarea copiilor în activităţi care să le contureze competenţe de comunicare, sociale şi care să le dezvolte spiritul civic.

„Şcoala de vară este un proiect care se înscrie în aria proiectelor personalizate care s-au desfăşurat în instituţia noastră, la început acesta fiind vehiculat doar ca idee, mai apoi constituindu-se ca parte a unui proiect permanent. Ţinând cont de specificul local al comunităţii, care se regăseşte în profilul copilului şcolii noastre, bazându-ne pe entuziasmul curiozităţii caracteristic vârstei preşcolarilor şi a şcolarilor mici, luând în considerare propunerile şi aşteptările formulate de copii, am propus, prin acest proiect, activităţi care să-i ţină aproape de şcoală, să le ofere o alternativă valoroasă de petrecere plăcută şi instructivă a vacanţei, nu doar pe parcursul timpului petrecut în cadrul proiectului, ci, mai ales, pentru cel petrecut apoi acasă, cu grupul de prieteni, colegi, vecini, rude sau chiar individual.

Dincolo de toate acestea, trebuie să accentuăm esenţa proiectului – socializarea, prin adaptare la celălalt, prin respectarea regulilor de grup. Copiii învaţă să descopere împreună, să comunice, să se organizeze, să respecte reguli, să avanseze propuneri, să aibă încredere în sine şi, mai ales, să se bucure împreună. Experienţele de grup încheagă prietenii, dărâmă barierele prejudecăţilor, dau naştere la solidarităţi şi adaptări la situaţii sociale în miniatură.

Prin acest proiect, şcoala va deveni un altfel de loc pentru o altfel de învăţare în această perioadă. Va fi o nouă experienţă din viaţa de şcolar. Şi va fi una plăcută!” ne-a asigurat prof. Maria Vasilache.

Printre activităţile cele mai apreciate de către copii realizate de iniţiatori, coordonatori şi colaboratori (profesorii Adelina Haidău, Gabriela Vîrvara, Ionuţ Tanasă, Alina Ciornei, Alexandra Tocănel, Ana Arcip, Lăcrămioara Blanariu, Valentina Irimia, Mariana Oşlobanu) s-au numărat jocurile distractive, întrecerile sportive, drumeţiile, excursia de trei zile organizată în Maramureş, activităţile realizate împreună cu voluntarii Grupului Local de Tineret „Aripi în Europa”. Şi jocurile educative în limba engleză, „Şezătoarea poveştilor” în cadrul căreia au fost confecţionate măşti ale personajelor din poveşti, s-au pus în scenă jocuri de rol şi dramatizări din operele literare studiate la orele de limba şi literatura română, s-au confecţionat elemente ale portului popular, atelierele de artă decorativă/ pictură/ împletit/ croşetat, au atras un număr mare de participanţi.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: