Parteneriat şcolar Erasmus+ KA 229

Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, reprezentat cu mândrie şi profesionalism în Samora Correia, Portugalia

În cadrul proiectului de parteneriat strategic Erasmus+ KA 229 „Hand to hand – together in Europe”, cu finanţare de la Uniunea Europeană, a avut loc primul schimb de grupuri de elevi pe termen scurt, în perioada 25 februarie – 1 martie 2019. Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, judeţul Suceava, a fost reprezentat de prof. Niculina Pintilii şi Oana Pădurariu, de directorii şcolii, prof. Mihaela Apetrei şi Ionela-Diana Doncean, împreună cu şase elevi de gimnaziu: Naomi Pristavu, Claudiu Iulian Amaftioaie, Leon Vatamanu, Alin Denis Ifrim, Evelina Mihai şi Claudiu Marian Antonesei. Activitatea transnaţională a fost organizată de instituţia parteneră Agrupamento de Escolas de Samora Correia din Portugalia. Bazându-se pe schimbul de bune practici în domeniul şcolar, acest proiect implică şcoli din cinci ţări: România, Italia, Letonia, Turcia şi Portugalia. Timp de 2 ani, elevi din şcolile partenere vor realiza activităţi de exersare a abilităţilor personale şi de lărgire a orizontului cultural, de dezvoltare a competenţelor TIC şi de comunicare într-o limbă străină, printr-o abordare tematică diversă: literatură, meşteşuguri şi tradiţii, artă decorativă, mediul înconjurător, istorie, muzică.

Timp de 5 zile, participanţii la mobilitate au desfăşurat activităţi ce au avut ca temă principală mediul înconjurător. Elevii şi-au făcut cunoscute, în limba engleză, acţiunile legate de mediu desfăşurate în cadrul clubului „Minunile naturii” şi au promovat turistic ţările şi zonele de unde provin, prin prezentări de evenimente turistice. Echipa română a stârnit interesul participanţilor prin materialul informativ despre unele festivaluri naţionale legate de mediul înconjurător: Festivalul Muntelui Ceahlău, Festivalul Păstrăvului şi Săptămâna Plutăritului de la Ciocăneşti, Festivalul Narciselor de la Vlad, Festivalul Ursului de la Băile Tuşnad şi Sărbătoarea Florii de Salcâm de la Poiana Mare. De asemenea, elevii au prezentat materiale educative despre conservarea patrimoniului natural şi despre protecţia mediului. În materialul lor despre conservarea patrimoniului natural, elevii români au făcut referire la Vulcanii noroioşi de la Berca, Fluviul Dunărea şi chipul lui Decebal sculptat în piatră, Cascada Bigăr, Peştera Scărişoara şi Delta Dunării.

Programul mobilităţii a fost plin de activităţi educative. S-a realizat un tur al şcolii şi un tur al oraşului Samorra Correia, pentru familiarizarea cu sistemul educaţional din Portugalia şi cu arhitectura şi specificul zonei. În sala de sport a şcolii, îndrumaţi de profesorul psiholog portughez, elevii şi profesorii din fiecare şcoală parteneră au făcut exerciţii de cunoaştere şi autocunoaştere, exerciţii de îndemânare şi comunicare prin colaborare.

Pentru lărgirea orizontului cultural al participanţilor s-a efectuat o vizită de studiu în Lisabona. Printre obiectivele turistice vizitate, amintim Muzeul trăsurilor, Mănăstirea Jeronimos, Monumentul Descoperirilor, situat pe malul Oceanului Atlantic. În parcul din Lisabona şi împrejurimi, elevii şi profesorii au fost antrenaţi într-o activitate pe grupe transnaţionale, depăşirea probelor stimulând adeziunea la grup şi spiritul competitiv. Vizita la Companhia das Lezirias a contribuit la educarea participanţilor să gândească „verde” şi să-şi lărgească cunoştinţele despre culturile de viţă-de-vie şi de orez, despre creşterea animalelor şi albinelor, despre plantaţiile de arbori de plută. O altă activitate de promovare a stilului de viaţă sănătos în armonie cu natura a reprezentat vizitarea zonei de plajă Guincho din oraşul Cascais, cunoscută pentru surfing. Aici, elevii şi profesorii au fost implicaţi în diverse activităţi sportive. În ultima zi de mobilitate, elevii au participat la un concurs de desene pe teme de mediu şi la Carnavalul anual din Samora Correia.

În timpul mobilităţii din Portugalia, participanţii au învăţat lucruri noi despre patrimoniul natural al ţărilor implicate în acest proiect, s-au apropiat mai mult de patrimoniul cultural naţional, şi-au dezvoltat competenţele IT, precum şi abilităţile de comunicare în limba engleză. De asemenea, au învăţat să accepte diversitatea şi au descoperit soluţii pentru gestionarea unei game largi de probleme de mediu şi provocări cu care ne confruntăm astăzi.

Prof. PINTILII NICULINA,

coordonator proiect

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: