În cursul anului trecut

Prefectura Suceava, sufocată de procese privind aplicarea legilor fondului funciar

> Este vorba de nu mai puţin de 2.117 de dosare dintre cele 2.176 aflate pe rolul instanţelor de judecată, numărul totalul de acţiuni în care Instituţia Prefectului a fost reprezentată crescând cu 541 comparativ cu anul precedent

 Compartimentul juridic al Instituţiei Prefectului judeţului Suceava a instrumentat, în anul 2018, un total de 2.176 de dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată.

Potrivit raportului privind activitatea din anul trecut, cele mai multe, respectiv 2.117 de dosare, în stadiile procesuale fond, apel şi recurs, au avut ca obiect „fondul funciar”. În acelaşi an, 20 de dosare de la instanţa de contencios administrativ, în stadiile procesuale fond şi recurs, s-au referit la anularea unor ordine ale prefectului, încetarea mandatelor consilierilor locali sau ale primarilor, emise în anii 2017 şi 2018, în timp ce 12 dosare, în aceeaşi materie a contenciosului, în stadiile procesuale fond, apel şi recurs, au privit drepturile salariale ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual. Pe de altă parte, 16 dosare în contencios administrativ, în stadiile procesuale fond şi recurs, au vizat anularea de acte administrative emise sau adoptate de autorităţile publice locale din judeţul Suceava, iar încă nouă dosare, în materiile contencios administrativ şi civil, stadiile procesuale fond, apel şi recurs, au avut ca obiect pretenţii privind înmatriculări. Nu în cele din urmă, un dosar în contencios administrativ, stadiile procesuale fond şi recurs, s-a referit la achiziţii publice, iar un altul, aflat pe fond, la aceeaşi instanţă, a vizat anularea unei autorizaţii de construire.

Potrivit sursei amintite, comparativ cu anul precedent, numărul de acţiuni în care Instituţia Prefectului a fost reprezentată în instanţă a crescut cu 541, în anul 2017 fiind instrumentate 1.635 de cauze.

Conform procedurii privind circuitul documentelor primite de la instanţele de judecată, respectiv dosare, termene şi soluţii, au fost introduse în registrul electronic special întocmit în acest sens, formulându-se întâmpinări, concluzii, căi de atac şi răspunsuri la diverse solicitări, în funcţie de fiecare caz în parte. Pe de altă parte, Comisia judeţeană pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor Suceava a fost informată cu privire la situaţia dosarelor constituite şi înregistrate în care Comisia şi/ sau prefectul judeţului sunt părţi. Este vorba despre anularea de hotărâri ale comisiei, anularea de ordine ale prefectului, anulare sau modificare de titluri de proprietate, dar şi de altele.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: