„Acţionează, inspiră, creează valoare !”

> Acesta este sloganul cu care Suceava candidează la titlul de Capitală a antreprenoriatului românesc > Ion Lungu spune că municipalitatea susţine antreprenoriatul prin clusterul de bioeconomie, Parcul industrial Bucovina I şi prin încurajarea învăţământului dual, dar că nu crede că oraşul are şanse de a obţine titlul

 Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunţat, ieri, că municipiul Suceava a depus documentaţia pentru titlul de Capitală a antreprenoriatului românesc, deşi crede că nu sunt mari şanse de a obţine titlul.

„Nu că am avea mari şanse aici, poate pentru că nu am făcut prea multe pentru mediul de afaceri. Avem şi un slogan: «Acţionează, inspiră, creează valoare!»” a spus primarul.

El a arătat că a fost depuse fel de fel de documentaţii, de statistici legate de activitatea comercială şi economică în municipiul Suceava.

Primarul a menţionat întâlnirea de marţi de la Botoşani pe clusterul de bioeconomie inovativă Suceava – Botoşani şi despre dezvoltarea Parcului industrial Bucovina I, subliniind că la fel de important este şi învăţământul dual.

„Firmele nu au forţă de muncă în Suceava. Ne umilim, ne rugăm la cei care au câştigat contractele şi nu au forţă de muncă” a spus primarul.

Ion Lungu consideră că, acţionând pe aceste trei paliere –  clusterul inovativ, parcul industrial şi învăţământul dual – municipalitatea va putea să pună umărul la dezvoltarea antreprenoriatului în municipiul Suceava.

El şi-a exprimat surprinderea faţă de ceea ce a văzut în Republica Moldova în ceea ce priveşte asocierile pentru livezi şi pentru o fabrică de vin.

„Trebuie să avem mai multă încredere în aceste asocieri. Dacă eşti unit ai forţă, poţi să te impui mai uşor pe piaţă” a spus Lungu.

Criteriile de acordare a titlului de Capitală a antreprenoriatului românesc vizează existenţa unor incubatoare de afaceri sau parc industrial, iar Suceava a emis o hotărâre de asociere pentru un parc industrial cu CJ Suceava, Salcea, Adâncata şi Dumbrăveni.

Alte criterii vor ţine cont de numărul de firme pe cap de locuitor, volumul de noi afaceri lansate, existenţa unui comitet de discuţii periodice între administraţie şi mediul de afaceri (care nu există la Suceava), realizarea de evenimente dedicate mediului de afaceri (care nu au fost realizate în afară de parteneriatul pentru topurile organizate) a explicat primarul.

El a mai spus că un alt criteriu se referă la existenţa parteneriatelor public-private, în Suceava fiind cel al centralei de termoficare, sau numărul de branduri româneşti din municipii.

De menţionat este că municipiul Suceava a fost clasat pe locul 13 în Topul Forbes 40 al celor mai bune oraşe pentru afaceri.

Potrivit coordonatorului de politici fiscale din Pro România Suceava, ec. Luminiţa Chihai, pentru acest loc a contat foarte mult „tranzacţia uriaşă” făcută de Betty Ice cu Unilever. Ea a adăugat că a doua mare cauză este profitul uriaş făcut de Iulius Mall, cu o cifră de circa 98 de milioane de lei. Chihai a menţionat că un alt criteriu a fost obţinerea titlului de destinaţie europeană de excelenţă pentru municipiul Suceava în cadrul unui proiect al CJ Suceava. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: