Aeroportul, în aşteptarea altor curse

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a declarat, miercuri, în timpul dezbaterii proiectului privind accesarea unui credit în vederea extinderii terminalului Aeroportului Suceava, că acesta va trebui să facă faţă procesării unui număr de 500 de pasageri pe oră în condiţiile în care activitatea aeroportuară este în creştere, iar anul viitor ar putea ca numărul de pasageri să atingă 500.000.

Flutur a spus că deja, în acest an, Aeroportul Suceava se apropie de 200.000 de pasageri şi că a fost montat un terminal modular din containere pentru a creşte gradul de procesare a pasagerilor, dar că aceasta este o soluţie temporară.

El a menţionat că a discutat cu Ministerul Dezvoltării, care ar fi trebuit să dea acceptul pentru folosirea spaţiilor de la Centrul Economic Bucovina pentru amenajarea terminalului al doilea, dar că nici până acum nu au venit delegaţii care urmau să fie trimişi de minister.

Preşedintele CJ Suceava a mai spus că în Master Planul de Transporturi al României, Aeroportul Suceava ar urma să obţină finanţări abia după anul 2024, iar în aceste condiţii, după discuţii cu Consiliul Concurenţei, s-a identificat ca soluţie extinderea terminalului cu fonduri ale CJ Suceava, urmând ca Aeroportul Suceava să achite o redevenţă sau o taxă de administrare.

Flutur a spus că terminalul va trebui extins pentru ca să se poată procesa pasageri din trei curse concomitent şi să se ajungă de la 200 de pasageri procesaţi pe oră la minim 500.

El a arătat că de aici vine şi nevoia de a fi accesat un credit, mai ales că sunt discuţii pentru noi destinaţii, fiind aşteptat răspuns de la Tarom privind curse spre Barcelona, Bruxelles şi Tel Aviv, că se poartă discuţii pentru o cursă Suceava-Memmingen, dar şi o soluţie cu escală la Rzeszow spre Munchen sau Londra.

Flutur a mai spus că pentru alte destinaţii se discută cu Wizz Air, dar şi cu alte companii aeriene.

„Orice operator care vine trebuie să vadă un plan de dezvoltare”, a spus Gheorghe Flutur.

Liderul consilierilor judeţeni PSD, Mihai Grozavu, a spus la rândul său, că nu crede că mai trebuie aşteptat avizul Ministerului Dezvoltării privind folosirea spaţiului de la Centrul Economic Bucovina, întrucât acesta a fost făcut cu fonduri PHARE şi că perioada de funcţionare cu destinaţia iniţială a fost depăşită şi a arătat că se poate transforma acest centru în centru de servicii de transport.

Consilierul judeţean PSD, Dan Ioan Cuşnir, a întrebat dacă a fost luat în calcul, la proiectarea dezvoltării aeroportului, şi faptul că va fi un trafic intens şi a arătat că îşi doreşte să vadă un proiect care poate anticipa ceea ce va fi necesar în viitor încă din faza de proiectare.

Gheorghe Flutur a răspuns că în ceea ce priveşte Centrul Economic Bucovina continuă corespondenţa cu Ministerul Dezvoltării, iar în ceea ce priveşte proiectarea, acesta a spus că se bucură că ceea ce a prevăzut studiul de fezabilitate s-a întâmplat, respectiv creşterea numărului de pasageri, dar că a preferat ca fondurile să fie folosite în modernizarea pistei şi a instalaţiilor de securitate aeroportuară.

El a spus că veniturile proprii ale Aeroportului Suceava au crescut cu 364 %. „Înseamnă că se învârte roata şi poţi face credit”, a spus Flutur.

CJ Suceava a aprobat, în unanimitate, accesarea unui credit de aproape 20 de milioane de euro pentru extinderea terminalului Aeroportului Suceava şi modernizarea unor drumuri judeţene.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI