Licitaţia pentru ridicarea gunoiului, luată de la capăt după doi ani şi jumătate de proceduri, contestaţii şi procese

> „Avem o speranţă optimistă că, de această dată, vom ajunge la capăt cu licitaţia pentru salubritatea menajeră”, a spus primarul Ion Lungu > Valoarea contractului este de 83,82 milioane de lei, acesta urmând a fi parafat pentru o perioadă de 12 ani

 Consiliul Local Suceava a aprobat ieri, în şedinţă extraordinară, modificările la documentaţia aferentă licitaţiei de atribuire prin delegare a serviciului de salubritate menajeră. Primarul Ion Lungu a arătat în plen că este a patra oară în care Autoritatea Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice (ANRMAP) respinge dosarele cu pricina, ultima dată instituţia de reglementare invocând deficienţe privind discriminarea competitorilor, prin introducerea obligaţiei dotării cu utilaje noi, inconsistenţe ale modului de calculare a duratei contractului, precum şi stabilirea necorespunzătoare a nivelului redevenţei anuale pe care o va achita noul prestator. „Trebuie să mergem din nou la ANRMAP, deci reluăm de la capăt procedura. De vreo 2 ani şi jumătate suntem pe un contract temporar de salubritate menajeră, însă cei de acolo au normativele, instrucţiunile şi procedurile lor. Indiferent câte hotărâri de Consiliu Local am da noi, AMRMAP aprobă doar ceea ce consideră că îndeplineşte normele Uniunii Europene. Avem o speranţă optimistă că, de această dată, vom ajunge la capăt cu licitaţia pentru salubritatea menajeră”, a spus primarul Ion Lungu, asigurând că, după trecerea fără contestaţii a licitaţiei, în primele 6 luni ale contractului vor fi amenajate 50 de platforme îngropate şi încă 50 semiîngropate.

„Am pierdut aproape jumătate de an degeaba, în defavoarea sucevenilor, din cauza unor orgolii mărunte”, reliefează viceprimarul Lucian Harşovschi

La rândul său, viceprimarul Lucian Harşovschi, a evidenţiat că despre caietul de sarcini pentru organizarea licitaţiei se discută încă din anul 2015. „Între timp a fost o licitaţie care s-a anulat din cauza contestaţiilor repetate, iar în luna mai 2017, am revenit în Consiliul Local cu un nou caiet de sarcini, unul îmbunătăţit. Din luna mai până acum, am pierdut aproape jumătate de an degeaba, în defavoarea sucevenilor, din cauza unor orgolii mărunte. Trebuie ca sucevenii să aibă o salubritate menajeră conformă”, a subliniat Lucian Harşovschi, adjunctul şefului executivului local, făcând trimitere la consilierii locali ai PSD, care s-ar fi făcut vinovaţi de introducerea în caietul de sarcini a măsurilor discriminatore cu pricina.

De această dată, proiectul de hotărâre a trecut cu votul unanim al consilierilor prezenţi la şedinţa extraordinară a deliberativului sucevean. Valoarea contractului pentru prestarea serviciului de salubritate menajeră este de 83,82 milioane de lei, acesta urmând a fi parafat pentru 12 ani. Investiţia vizează amenajarea a 30 de puncte de colectare a deşeurilor reciclabile, fiecare dotat cu pubele pentru hârtie, mase plastice, sticlă şi metale; a 100 de platforme subterane cu câte 4 eurocontainere şi a 100 de platforme cu containere semiîngropate. În cadrul aceluiaşi program, locuinţele individuale vor fi dotate cu câte 2 pubele de câte 120 de litri, pentru fracţia umedă şi fracţia uscată, anual urmând a fi achiziţionate şi montate 1.000 de coşuri stradale de gunoi. Totodată, câştigătorul licitaţiei se obligă la amenajarea a două locuri de joacă pentru copii pe an.

Reamintim că prima licitaţie pentru concesionare a avut loc pe 21 iulie 2015, la momentul respectiv soluţiile date de autorităţile contractante fiind contestate de către fostul operator, Rosal Grup Bucureşti, la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi Curtea de Apel Suceava. Dată fiind această situaţie, Primăria a fost nevoită să anuleze licitaţia, fapt confirmat prin decizia CNSC nr. 9353 din 2 iunie 2016. Anterior, însă, adică pe 17 aprilie 2015, ca urmare a expirării contractului cu ex-prestatorul Rosal Grup, atribuirea pe o perioadă limitată a activităţii de salubritate menajeră s-a făcut, pe motiv de forţă majoră, către asocierea dintre Florconstruct şi Diasil Service, firme care asigură şi în prezent adunarea şi transportul gunoiului.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: