Potrivit Consiliului Naţional al Elevilor

Mai mult de jumătate din elevii care au contestat notele din lucrări scrise s-au confruntat cu ostilitatea profesorilor

> 30% dintre elevi au primit absenţă ca mijloc de coerciţie

Consiliul Naţional al Elevilor se întreabă, la un an de la aprobarea Statutul Elevului, dacă acesta este o simplă hârtie sau un document respectat, mai ales că rezultatele unui raport indică date îngrijorătoare privind respectarea noilor prevederi.

Astfel, într-un comunicat de presă, se arată că, în urmă cu un an, Consiliul Naţional al Elevilor obţinea una din cele mai mari victorii pentru elevii din România: aprobarea actului normativ ce reglementează drepturile şi îndatoririle elevilor.

La un an de la intrarea acestuia în vigoare, Consiliul Naţional al Elevilor lansează Raportul privind implementarea Statutului Elevului la nivel naţional, document ce îşi propune să realizeze „o amplă analiză asupra modului în care a fost implementat codul drepturilor şi îndatoririlor elevului în decursul ultimului an şcolar, bazat pe răspunsurile elevilor din judeţele din România, ajungând la firul ierbii pentru a ne crea o viziune de ansamblu privind respectarea drepturilor principalului beneficiar al sistemului educaţional”.

„Analizând rezultatele raportului şi principalele derapaje din sistem semnalate, observăm că Statutul Elevului este încă departe de o integrare completă în practica şcolară. De exemplu, aproximativ 54% din elevii respondenţi s-au confruntat cu ostilitate din partea profesorului atunci când au contestat o notă obţinută la o evaluare scrisă, iar aproximativ 40% din elevii respondenţi nu beneficiază de reducerea tarifului pentru transportul local în comun, în timp ce 28% îşi simt pusă în pericol integritatea fizică şi/sau morală. De asemenea, aproximativ 29% dintre elevii respondenţi au primit absenţă ca mijloc de coerciţie, iar dintre elevii care au acordat feedbackul semestrial cadrelor didactice, doar aproximativ 13% consideră că acesta a fost luat în considerare de profesor” se arată în comunicat.

Consiliul Naţional al Elevilor constată că se poate observa că atitudinea ostilă a cadrului didactic asupra elevului este des întâlnită în şcoala românească, iar opinia elevilor nu este luată în considerare.

În vederea soluţionării problemelor semnalate de elevii din România, Consiliul Naţional al Elevilor a venit cu o serie de propuneri, care sunt cuprinse în raportul la nivel naţional. Printre acestea se numără operaţionalizarea Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii din şcoli, care, în majoritatea cazurilor, există doar pe hârtie, precum şi realizarea unei fişe de feedback tipizată pentru evaluarea cadrelor didactice. „Mai mult decât atât, ne dorim activarea Consiliului Naţional de Etică, în componenţa căruia să fie prezenţi şi reprezentanţi ai elevilor, şi elaborarea unui cod de etică al profesorului. În acelaşi timp, propunem întocmirea unei liste negre cu unităţile de învăţământ ce nu respectă principiul transparenţei şi care prin regulamentele de ordine interioară încalcă Statutul Elevului, precum şi publicarea acesteia pe site-ul ministerului Educaţiei” se arată în comunicat.

„În calitate de reprezentanţi ai elevilor, ne-am dorit să vedem care este situaţia respectării codului ce reglementează drepturile şi obligaţiile elevilor la nivel naţional şi, în urma analizei rezultatelor, ne declarăm dezamăgiţi de statisticile alarmante ce au fost înregistrate. În continuare, vom monitoriza atent respectarea Statutului Elevului la nivelul unităţilor de învăţământ şi vom iniţia demersuri în vederea sancţionării acelora care îl încalcă” a declarat Ioana Băltăreţu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!