La Forumul Economic de la Krynica (Polonia)

Gheorghe Flutur a vorbit despre necesitatea autostrăzii Varşovia – Suceava – Bucureşti – Sofia

> E nevoie de discuţii la Bruxelles pentru soluţii de finanţare, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava

 Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a prezentat, ieri, în intervenţia sa în cadrul Forumului Economic de la Krynica, din Polonia, necesitatea înfiinţării coridorului din estul Uniunii Europene care să traverseze nord-estul Poloniei, vestul Ucrainei şi estul României, aşa numitul coridor est-carpatic.

Flutur a spus că, în cadrul discuţiilor privind strategia carpatică a Europei şi cooperarea transfrontalieră, a arătat că România va trebui să aibă principalul rol, pentru că are peste 900 km din cei 1.500 km, lungimea Munţilor Carpaţi, respectiv 60%, iar aproape jumătate din suprafaţa Munţilor Carpaţi se află în România, judeţul Suceava având cea mai mare pondere din toate judeţele României.

Ca preşedinte în exerciţiu al Consiliului Regional Nord-Est, Flutur a arătat că această regiune, cu 37.000 kmp, reprezintă 15% din suprafaţa României, are 3,2 milioane de locuitori în 46 de oraşe şi 500 de comune. Totodată, în regiunea nord-est sunt nouă universităţi cu 60.000 de studenţi, trei aeroporturi, regiunea având graniţă cu Ucraina pe o lungime de 152 km, iar 562 km cu Republica Moldova.

El a spus că a vorbit de experienţa în cooperarea transfrontalieră a judeţului Suceava cu regiunea Cernăuţi, arătând că, pe fostul ciclu de programare bugetară, alocările UE pentru proiecte transfrontaliere au fost de 60 de milioane de euro cu Ucraina, iar pe actuala finanţare sunt alocate 67 de milioane de euro.

Gheorghe Flutur a spus că trebuie legată regiunea nord-est din România, inclusiv Suceava, de nordul Europei şi de Marea Neagră, printr-un drum expres sau o autostradă.

„Din nou am vorbit de coridorul Marea Baltică – Marea Neagră” a precizat Flutur.

El a arătat că a fost susţinut în acest proiect de guvernatorul regiunii Liov, Oleksandr Hanushchyn, ca şi de Wladyslaw Ortyl, mareşalul voievodatului Podkarpackie, precum şi de Istvan Grezsa, reprezentantul Guvernului Ungariei pe probleme de dezvoltare regională, şi de reprezentantul Slovaciei, Tomas Malatinec, şeful proiectului Via Carpatia.

„Am explicat încă odată că trebuie creat un coridor în estul Uniunii Europene, est-carpatic, de comunicaţii care ar ajuta atât estul României, vestul Ucrainei şi nord-estul Poloniei” a spus Flutur.

Preşedintele CJ Suceava a arătat că până acum strategiile pe autostrăzi au fost est-vest şi mai puţin nord-sud.

„Toţi cei prezenţi mi-au dat dreptate. Aceste lucruri trebuie discutate în continuare la Bruxelles, pentru soluţii de finanţare” a spus Flutur, care a subliniat că acest drum ar scurta distanţa între Varşovia şi Marea Neagră cu 500 km.

Flutur a mai arătat că în Master Planul de Transporturi al României este inclus acest traseu, dar se prevede începerea lucrărilor abia după 2020, ceea ce este târziu.

„Trebuie adus în actualitate în condiţiile în care Ucraina are vize libere pentru Uniunea Europeană, aceasta fiind o nouă realitate de care trebuie să ţinem cont” a spus preşedintele CJ Suceava.

Gheorghe Flutur a mai precizat că a vorbit şi despre necesitatea autostrăzilor Satu Mare – Suceava – Iaşi şi Tg. Mureş – Iaşi, care să lege regiunea de reţeaua de autostrăzi din Ungaria.

„Poziţia mea a fost de a găsi soluţii pentru a suplimenta fondurile pe programele transfrontaliere cu Ucraina şi Republica Moldova pentru a folosi aceşti bani în direcţia deschiderii de noi puncte de trecere a frontierei şi de modernizare a infrastructurii spre aceste puncte de trecere a frontierei” a spus Flutur, menţionând că Suceava are pregătite, pentru deschidere, patru noi puncte.

Preşedintele CJ Suceava a mai abordat şi necesitatea modernizării căilor ferate pe traseul Liov – Suceava – Bucureşti, dar şi implementarea transportului de mărfuri intermodal.

În cadrul discuţiilor, Flutur a mai arătat că turismul este o ramură economică având cea mai mare dinamică de creştere şi poate fi un liant între regiuni.

„Am vorbit aici despre Suceava, care este judeţul cu patrimoniul UNESCO cel mai dens din România, având opt monumente şi Codrii seculari de la Slătioara, dar şi despre parcurile naţionale şi rezervaţii” a adăugat Flutur.

El a mai abordat şi problema diversificării resurselor energetice în zonă şi a noilor surse de energie, probleme privind protecţia mediului înconjurător şi referitoare la acţiuni comune de protecţie, cooperarea în domeniul prevenirii şi combaterii calamităţilor naturale în zonele de graniţă şi intensificarea schimburilor economice în zonă, precizând că în regiunea de nord-est potenţialul de investiţii este în domeniul bioeconomiei, industriei alimentare, agriculturii, industriei uşoare, dar şi IT.

Print Friendly, PDF & Email

Un comentariu

  1. Zicaleandru_din_n-ai... says:

    „Din nou am vorbit de coridorul Marea Baltică – Marea Neagră” a precizat Flutur.
    Domnul col(r) Flutur,prim-secretar al comitetului judeţean Bucovina al PDL/PNL, numai asta ştie să facă,are semnul oamenilor mari in grad si funcţie din sistemele paralele generate de concepţia urieşească a marelui om politic Gabi Oprea,general cu patru stele/de izmene şi obiele,inventatorul formulei soft a interesului naţional alunecos.
    Deci dumnealui think big only,gândeşte numai mare,iată,coridorul Marea Baltica – Marea Neagra il frământă din nou,el a zis,la fel si cu autostrada care ar pleca din Polonia,iarăşi a zis el,se furişează prin Ukraina pe lângă gaidamaci(ca cum altfel???)trece prin Bukowina,el a zis,bate oarecum palma cu şoseaua de centură, care a zis el,că a crescut turismul,a zis el,nu mai incape in judeţul Bukowina,a zis el iarăşi,vin diasporenii nu se ştie de ce in luna august si pleacă inapoi,care la dat cu jula,care la drişcuit si la şters la kur pe la casele putrefacţilor nemţi,ca sa le facă ălora al 3,14-lea Reich in loc să stea acasa pe cuptor,in ie barbateasca&femeiasca bukowineana,sa investească,să recladeasca noua ediţie a Herzoghtum Bukowina,să lucreze la festivaluri si să invârtă turnicheţii la turismul său butaforic,facând copii de plăcere in pauzele de publicitate, care să inveţe ei „adevărata istorie a Bukowinei”,cea pe care dumnealui o ştie de la consilierii săi imbecili,cu liceul făcut cu de-a sila,din cauza persecuţiei comuniste,nu?…
    Ce mai ştie el? Să promită fapta altuia sub forma de alifie gelatinoasă,alunecoasă,”să facem”,”am socotit”,mai este puţin si vă bagam gazul,centura,turismul,el stie ca Mafalda cifre care incă nu au fost publicate de catre INS si corespondentul sau judeţean,toate bat in sus ca si in primul său mandat,când a plecat si ne-a lăsat cu ce avem si astăzi,deoarece si un anume Catalin i-a ţinut locul cald si i-a conservat festivalurile,ca să nu dea molia la bundiţă…
    In timp ce dumnealui promitea si promite lucruri mari,cele mai multe care exced fie si celei mai neinsemnate competenţe a sa,făcându-şi poze cu casca ,cu fruntea increţită,a Bukowina care ne doare fix in kur, şi cu mâna arătând in direcţia cea bună,pe şoselele,uliţele,si potecile aparţinând unor ministere si regii cărora li se rupe de pedelism in orice stare de agregare s-ar afla acesta… Iar alegătorul din zona de munte stă si-acum zgribulit in bondiţa sa cu jderi mulţi,emanând gaze de fasole, asteptând să i se introduca gazul adevărat,acelaşi alegător se uită şi acum la pârtia lui Mihăiţă(!!!) Negura care stă să-nceapă,numai să indraznească vreun ministru al mediului să dea aviz de incălcare a programului NATURA 2000,ceea ce se va intâmpla ca pe când va zbura porcul sau ca pe când vor reusi criptocomunistii să darâme DNA…
    Care a zis el si cu gropile de gunoi,erau sa fie gata in primul sau mandat,a uitat cum a semnat cu primarul Codreanu să fie gunoi pe Mestecanis,el numa’ a aflat din ziare,dragă… Care a zis el…
    Insă câteva din zicerile si din sforăiturile sale sunt cu adevărat scandaloase si merită amintite,ca să nu se uite,că mai sunt alegatori care vor apuca si al treilea său mandat!
    Asa,de exemplu,in timp ce vorbea numai de lucruri mari care necesita,neapărat,o implicare de la bratia Ivan dar si o ofensiva a unui mareşal polonez (ăia bărbaţi,măi frate,au voievodate si mareşali,nu colonei in rezervă,de furiş,miluiţi la apelul de seară! Că la noi numai la hotel Arcasul mai poti să porţi uniforme aşa frumoase,de mareşal,si la ISU,cu eghileţi rosii si vipuşcă,la vedere…) deci inca de pe vremea primului său mandat calea ferata din zona Herzoghtum Bukowina s-a prabuşit in neant,deoarece nu ţinea de think big… Calea ferata Suceava –Nisipitul inaugurata de idolii săi austrieci in 1898,deci de către ocupant,nu mai există.. Toata Valea Sucevei face turism la Putna cu trasurica,cu faetonul sau cu Mercedes-ul,care cum are… Acea cale ferata care mai reprezenta si o victorie strategică impotriva ocupantului sovietic ce voise,pur si simplu,să puna frontiera pe râul Suceava (pana iti gaseste,domnu’ Ghita,consilieru’ matale pe internet chestia asta,iese la pensie de la CCB sau dela cine stie ce unitate spitaliceasca cu regim special…) era si o cale de acces sigura si funcţională… Dar nu are justificare economică,ati zis voi,adecă dumneata si PDL-ul,intr-o manieră foarte apropiată de practicile naziste care ii inchideau pe evrei in ghetouri sau lagăre,ii omorau sau ii infometau,apoi faceau filme cu ei si ii aratau ce jigariti sunt,ce natie urâtă,plini de boli,flamanzi… Pentru ca nu erau viabili,nu?
    Si ca să meraga hapul,să nu se prindă lumea,noi am avut in centrul Sucevei „mocaniţa” Hutulca,pe care s-a plimbat infatigabila madama Udrea,lasându-şi mătreaţa pe traversele mici…
    http://prntscr.com/gjdzue
    In timp ce:
    http://prntscr.com/gje08k
    Vorba aia: aici se termina UE!
    Ca tot au vize ucrainenii,cum sa facem noi sa ne vina mai des,mai deşi şi mai mulţi? Sa nu vada ei,saracii,in drum spre UE cea mare,cum arata si partea de Bukowina pe care nu o au dar ar vrea s-o aiba,sa stim o treaba,de centenarul unirii?
    Iar daca tot a incheiat dumnealui toate acestea,cum să nu se ocupe de lucruile mareţe,de geostrategie,de turism UE,de drumuri si şosele de la Baltica la Marea Neagra?
    Plus că a văzut cu ocazia aceasta si un mareşal in viată,chiar dacă este polonez si nu este prea clar cum a ajuns ăla mareşal (ce fel de Oprea o fi avut?? Că si Pilsudski era mareşal,nu?)
    Dar el a zis!
    Bagă mare cu turismul,invocă cifre statistice care incă nu au fost publicate deoarece incă nu există (vor fi in octombrie!) despre explozia de turisti din august! Poate ii numară pe diasporeni,dupa contoarul de numărat de la aeroport,adică ăia de ce sa nu facă un serviciu lu’ Herzoghtum Bukowina,să fie ei si diasporeni-investitori dar si turişti străini,nu? Chiar si aşa,in nebuloasa asta,cine se uită pe cifrele INS dar si ale directiei judetene de statistica constată cu stupoare că lucrurile nu stau deloc cum le invoca viitorul gauleiter/mareşal al Bukowinei: creşterea este sub nivelul creşterii pe ţară,structura este anemica,una peste alta cam ramânem in spatele judetului Botosani care are mai putine festivaluri,mai putini jderi iar papagalii i-a exportat la Suceava,să faca cultura!
    Insa el a zis! Si şi-a luat de-o grijă…

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: