Darie Romaniuc, directorul TPL, confirmă:

Se pune cruce transportului de călători în regim maxi-taxi

> Traseele transportatorilor complementari sunt urmare a unui „artificiu”, întrucât 80% dintre acestea se suprapun peste cele ale TPL şi numai 20% sunt străzi pe care nu circula niciun mijloc de transport > În baza unei analize privind gradul de solicitare, acoperite de TPL ar putea fi rutele frecventate de elevi, însă, cel mai probabil din toamnă, când se va termina vacanţa > Anul trecut, firma municipiului a transportat 12.509.844 de călători, iar cu microbuzele maxi-taxi au circulat 697.163 de persoane, respectiv circa 19% din total

Este o certitudine: locuitorii municipiului Suceava, dar nu numai aceştia, nu vor mai putea apela la microbuze maxi-taxi pentru a se deplasa pe raza reşedinţei de judeţ. Conducerea societăţii de transport local TPL Suceava a confirmat că, în prestarea serviciului public de transport călători, se va descurca şi fără ajutorul operatorilor particulari. Aceasta după ce Primăria şi Consiliul Local ceruseră TPL să precizeze dacă – odată cu renunţarea la serviciile transportatorilor privaţi – aceasta are capacitatea de a acoperi toate traseele din capitala de judeţ.

„Printr-o adresă am răspuns autorităţilor municipale că societatea de transport public local este în măsură să preia toţi călătorii de pe raza municipiului Suceava. Astfel, există toate condiţiile ca, de la 1 iulie, activitatea transportului complementar să înceteze” a spus directorul TPL, Darie Romaniuc.

De altfel, directorul TPL a ţinut să menţioneze că traseele transportatorilor complementari „au fost constituite printr-un artificiu”, întrucât 80% dintre acestea se suprapun peste cele ale TPL şi doar 20% sunt străzi pe care nu circula niciun mijloc de transport. Romaniuc subliniază că în cauză sunt, în principal, traseele maxi-taxi cu staţiile Autogară şi Piaţa Mare, care vor face obiectul unei analize privind numărul de călători înregistrat pe aceste relaţii. În baza concluziilor trase, se va proceda la menţinerea unora dintre rute, cu accent pe cele frecventate de elevi, însă, cel mai probabil din toamnă, când se va termina vacanţa.

„După ieşirea maxi-taxi particulare de pe respectivele trasee, vom face o analiză aspra gradului de solicitare a acestora, iar, ulterior, dacă se va impune, se vor găsi soluţii de acoperire, inclusiv cu noile autobuze de capacitate mică” a declarat Darie Romaniuc, directorul TPL, societate la care unic acţionar este municipiul Suceava.

În consecinţă, după două amânări succesive, începând cu jumătatea anului 2016, municipiul Suceava trage pe dreapta transportul de călători în comun în regim maxi-taxi. Contractele cu operatorii privaţi au fost semnate pe 5 ani, până pe 30 iunie 2016, dar s-a considerat că microbuzele trebuie păstrate pe traseele atribuite până la sosirea primelor autobuze electrice care ar urma să intre în dotarea TPL. La această dată, în Suceava desfăşoară activităţi de transport persoane societăţile comerciale TPL, Trans DMV Europa, Euro Tip, Sory&Nell şi Family. Potrivit informării Primăriei municipiului Suceava, într-un an de raportare, adică în perioada 1 octombrie 2015-30 septembrie 2016, au călătorit cu mijloacele de transport în comun, atât cele ale TPL, cât şi cu cele complementare, 13.207.007 de persoane. Firma municipiului Suceava a transportat, cu autobuzele de mare capacitate şi autobuzele de capacitate redusă, 12.509.844 de călători. Cu microbuzele maxi-taxi au circulat 697.163 de persoane, respectiv circa 19% din total.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: