Klaus Iohannis, la Suceava:

Moldova se defineşte prin zero kilometri de autostradă

…iar slaba infrastructură rutieră şi-a arătat efectele negative

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a declarat ieri la Suceava, în cadrul dezbaterii „Administraţia publică locală vorbeşte” iniţiată de Consiliul Judeţean Suceava, că slaba infrastructură rutieră şi-a arătat efectele negative, iar Moldova se defineşte prin zero kilometri de autostradă.

Iohannis le-a spus celor prezenţi că administraţiile locale au beneficiat de fonduri publice, cât şi de fonduri europene.

„Aţi construit sau refăcut spitale, dispensare, şcoli, drumuri. În ultimii ani, multe dintre aceste obiective s-au realizat printr-un instrument binecunoscut, aşa-numitul PNDL, Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Şi în ciuda beneficiilor certe, programul a avut aproape întotdeauna o mare problemă de transparenţă, a împărţit ţara în două categorii: primari fericiţi şi primari nefericiţi, beneficiari ai programului sau eliminaţi de pe lista programului, de multe ori din criterii politice” a spus preşedintele ţării.

El a adăugat că este timpul să se conştientizeze că e nevoie de politici coerente şi responsabile, care să transcendă culoarea politică, şi că s-a înţeles faptul că toate măsurile adoptate se răsfrâng, înainte de toate, asupra milioanelor de români.

În ceea ce priveşte infrastructura de transport, Iohannis a spus că Moldova se defineşte, în prezent, prin zero kilometri de autostradă, fapt ce ţine departe, în continuare, o serie de oportunităţi economice şi investiţii străine.

„Este o realitate tristă că regiunea de nord-est absoarbe doar circa 6% din totalul investiţiilor străine directe realizate în România. La fel ca multe dintre judeţele ţării, slaba infrastructură rutieră şi-a arătat efectele negative, care se resimt în toate sectoarele economice, inclusiv în planul exporturilor. De exemplu, exporturile regiunii de nord-est s-au situat în mod sistematic sub 5% din totalul exporturilor României. Apreciez însă că Suceava, asemenea multor judeţe din regiune, are un potenţial de dezvoltare. Însă absenţa infrastructurii este un impediment serios în dezvoltare, atragerea de investiţii, promovarea turismului şi a culturii” a declarat preşedintele.

El a spus că dacă ar fi existat un plan coerent şi nu întocmit doar pentru 4 ani, contracte respectate şi termene de finalizare onorate, nu am fi ajuns acolo unde suntem astăzi.

Totodată, preşedintele a explicat că proiectarea de autostrăzi începe de la studiul de fezabilitate care este executat în baza unui studiu de trafic, apreciind că aici este prima problemă, pentru că nu se poate estima un trafic care va fi adus de o autostradă care generează dezvoltare, în funcţie de traficul înregistrat pe un drum naţional.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, i-a spus preşedintelui ţării că este nevoie de începerea lucrărilor la drumul expres Siret – Bucureşti pentru că traficul rutier este în creştere şi că după liberalizarea vizelor pentru cetăţenii ucraineni acesta va exploda.

Totodată, el a vorbit şi despre necesitatea autostrăzii care să lege Moldova de Ardeal, iar primarul Ion Lungu a spus că şoseaua de centură a Sucevei, realizată 85%, este blocată, deşi sunt bani europeni pentru realizarea proiectului.

Print Friendly, PDF & Email
Etichete:

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: