Alocaţii de susţinere a familiei primite necuvenit

> AJPIS Suceava are de recuperat peste 27.000 lei, debite constituite în urma declarării unor venituri pe membru de familie mai mici > Periodic, titularul alocaţiei este obligat să depună o declaraţie pe propria răspundere privind componenţa familiei, cât şi veniturile realizate de membrii acesteia

 Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) a dat în debit mai mulţi beneficiari ai alocaţiei de susţinere a familiei. Potrivit purtătorului de cuvânt Florentina Rusu, de la 174 de persoane instituţia suceveană are de recuperat 27.341 de lei, debite constituite ca urmare a nerespectării prevederilor legale, în principal din cauza nedeclarării veniturilor familiei.

Alocaţia pentru susţinerea familiei este o formă de sprijin pentru familiile cu venituri reduse care au în creştere şi îngrijire copii în vârsta de până la 18 ani, în primele 3 luni ale anului 2016, pentru cei 15.135 de beneficiari din judeţul Suceava fiind făcute plăţi în valoare de 7,44 milioane de lei. Conform AJPIS, cuantumul lunar al alocaţiei este stabilit prin raportare la indicatorul social de referinţă, a cărui valoare stabilită prin lege este de 500 de lei. Beneficiare ale acestui drept legal sunt familia formată din soţ, soţie şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora, în cazul alocaţiei complementare, precum şi familia formată din persoana singură şi copiii aflaţi în întreţinerea acesteia din urmă, atunci când este vorba despre alocaţia monoparentală. Alocaţia se acordă pe bază de cerere şi declaraţie pe propria răspundere, însoţită de actele doveditoare privind componenţa familiei, veniturile acesteia şi, după caz, cu privire la frecventarea cursurilor şcolare de către copiii aflaţi în întreţinere. Dosarele se depun la primăria în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa familia care apelează la facilitatea financiară prevăzută prin lege.

În vederea soluţionării cererii privind acordarea alocaţiei de susţinere a familiei la domiciliul sau reşedinţa acesteia, lucrătorii de specialitate ai primăriei vor efectua o anchetă socială. Stabilirea dreptului la alocaţie, cât şi a cuantumului acesteia, se face prin dispoziţie scrisă a primarului, începând cu luna următoare înregistrării cererii. Pentru verificarea respectării condiţiilor de acordare a alocaţiei, anchete sociale sunt făcute la un interval de 12 luni sau de câte ori este nevoie. Totodată, titularul alocaţiei este obligat să depună, periodic, o declaraţie pe propria răspundere privind componenţa familiei, cât şi veniturile realizate de membrii acesteia.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: