Dintr-un comunicat de presă retransmis de Centrul Regional Suceava al ANITP, aflăm că scopul campaniei este „de a contribui la reducerea cererii din perspectiva celor trei forme de exploatare (sexuală, cerșetorie, muncă), prin informarea grupului-țintă și a publicului larg, asupra condiției victimei, a metodelor de recrutare și a repercusiunilor legale”. Campania „își propune în premieră să utilizeze mijloace inovatoare de comunicare, prin utilizarea noilor tehnologii, pentru a asigura o diseminare eficientă a mesajului antitrafic către un public larg și eterogen”. Componenta online a campaniei urmărește dezvoltarea atitudinii participative a utilizatorilor de social media prin lansarea unui concurs cu premii online, care presupune cunoașterea unor informații de bază cu privire la cele trei tipuri de exploatare și redactarea unui scurt eseu, în care concurenții trebuie să justifice de ce nu ar utiliza serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate sexual, prin cerșetorie sau prin muncă. Cele mai creative eseuri vor fi premiate de ANITP. Aflăm că în paralel cu desfășurarea concursului, ANITP va promova mesaje și advertoriale online cu privire la condiția victimei, tipurile de exploatare și repercusiunile legale. Campania online va fi promovată prin rețelele de socializare, cu sprijinul centrelor regionale ale ANITP și al partenerilor instituționali și din societatea civilă. Într-o componentă outdoor, materiale de acest gen, structurate pe trei categorii de exploatare (sexuală, cerșetorie, muncă), vor fi distribuite la nivel național, de reprezentanții centrelor regionale, în locații adecvate potențialelor grupuri-țintă vizate, pentru reducerea cererii, pe categorii de exploatare. În acest sens, aflăm că reprezentanții ANITP vor derula o serie de activități preventive specifice, respectiv: > întâlniri cu elevii și studenții organizate în cadrul unităților de învățământ; > activități de diseminare în diferite spații publice a materialelor informative realizate; > postări ale materialelor de promovare în spații cu grad ridicat de vizibilitate: sedii ale consiliilor locale, primăriilor, societăți comerciale, aeroporturi, mijloace de transport public, gări, autogări, zone adiacente instituțiilor de cult etc.; > activități de diseminare a materialelor informative în cadrul târgurilor de locuri de muncă; > diseminarea materialelor în cluburi, baruri, spații de cazare etc. Aproape 900 de victime în 2013 În acest context ni s-a reamintit că, potrivit datelor statistice, la nivelul anului 2013, din totalul de 896 victime identificate, 577 au fost de sex feminin, 300 având sub 18 ani. Dintre acestea, 439 au fost exploatate sexual, 375 au fost exploatate prin muncă, iar 82 prin cerșetorie, pornografie și obligare la comiterea de furturi. Ni s-a mai precizat că Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane este coordonator național al aplicării politicilor în domeniul luptei împotriva traficului de persoane, având rolul de a desfășura activități de prevenire și monitorizare a acestui fenomen infracțional.
Cu prilejul Zilei Europene de luptă împotriva traficului de persoane (celebrată anual la data de 18 octombrie), ANITP a lansat campania ”Exploatarea ucide suflete – Alege să CUNOȘTI, Alege să nu JUDECI, Alege să PREVII”, care se desfășoară până în luna martie 2015.
Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!
Comentarii