3000 de euro de la Uzina Dacia pentru Dănuț Crainiciuc

> Pasionatul colecționar sucevean de mașini Dacia 1300 va pleca duminică dimineață spre Anglia la volanul unui “Bătrâne Doamne”, fabricată în 1969
Uzina „Dacia” i-a oferit suceveanului Dănuț Crainiciuc suma de 3000 de euro pentru a putea duce la bun sfârșit turul prin Europa pe care intenționează să-l facă la volanul unei mașini “Dacia 1300”, fabricată în 1969, primul an de producție al acestei mărci în România. Dănuț Crainiciuc care este unul dintre rarii colecționari de mașini Dacia din țară, este însă cel mai mare și mai cunoscut colecționar de mașini fabricate de Uzina Dacia între anii 1969 și 1972. Pasiunea pentru mașinile românești îl “bântuie” de peste 20 de ani și se pare că nu are leac, în ciuda efortului financiar pe care l-a făcut în toată această perioadă.
 

Dănuț Crainiciuc

Bătrâna, dar frumoasa “doamnă” Dacia cu care suceveanul va porni la drum, “perla” colecției sale de altfel, este a 90-a mașină ieșită de pe porțile Uzinei de Automobile Pitești și se prezintă impecabil, atinge peste 140 de km/h, este întreținută și întinerită doar cu piese originale. În total, parcul de mașini al colecționarului sucevean conține șapte Dacii 1300, un Fiat 850 și un Renault 12 Gordini. Împreună cu soția sa, Dănuț Crainiciuc va pleca spre Anglia. Până acolo, el va străbate cu Dacia lui Ungaria, Austria, Germania, se va abate prin Alpii Italieni și prin Belgia apoi Franța și, în cele din urmă, în Anglia, sosirea urmând să coincidă cu debutul Olimpiadei de la Londra. În Franța și în Anglia, Dănuț Crainiciuc se va întâlni cu alți colecționari de mașini vechi din cele două țări, acesta fiind de altfel scopul major al drumului. Donația de 3000 de euro a Uzinei Dacia către curajosul colecționar sucevean a fost posibilă datorită intervenției lui Georghe Petrescu, asociat Darex Auto Suceava și membru în Consiliul Director al Asociației Concesionarilor Dacia – Renault – Nissan din România. “Pe lângă cei 3000 de euro oferiți lui Dănuț Crainiciuc de Uzina Dacia, Asociația Concesionarilor, prin colegii din Europa, vor asigura sprijin tehnic pe tot traseul. Sperăm să nu fie deloc nevoie, dar, dacă va fi cazul, suceveanul nostru va avea intrare gratuită în toate service-urile Dacia – Renault, pentru rezolvarea oricărei probleme tehnice”, a declarat George Petrescu. “Peste câțiva ani, va fi un privilegiu să te plimbi cu o Dacie” Se spune că bărbații își iubesc mașinile, uneori mai tare decât nevestele. Nu facem astfel de speculații în ce-l privește pe Dănuț Crainiciuc, dar este evident că el își iubește intens, cu pasiune mașinile, și în special „SV90UAP”, mașina cea mai dragă lui. Și cum ar fi altfel, când orice inscripționare tehnică, de la motor, caroserie, geamuri, ștergătoare la bord, înseamnă o prețioasă mărturie a istoriei automobilelor românești. Nu excludeam posibilitatea să mă plimb poate într-un Lamborghini “trăsnet” sau în nu știu ce altă mașină de fițe, dar nici prin gând nu mi-ar mai fi trecut că voi face o plimbare într-o Dacia 1300. Și încă în una fabricată în 1969, ce are ceva mai mult de 80.000 km la bord, lucind de curățenie din interior până la ultimul șurub de sub capotă, cu jante originale, roțile echilibrate la milimetru, direcție perfectă. Ieri însă, înainte de plecarea lui Dănuț Crainiciuc spre Anglia, am făcut această plimbare și m-am simțit, oricât de naiv ar suna, onorată că am mai avut această șansă. “Să știi, într-adevăr, că peste câțiva ani, va fi, dacă nu este deja, un privilegiu să te plimbi cu o Dacie”, crede și Dănuț. “Fiecare privire mă face și mai mândru de mașina asta, care este românească” Am simțit deopotrivă, în timpul cursei cu piesa de colecție pe patru roți, un mare respect pentru cea mai românească mașină, mândră și frumoasă în ciuda anilor care au trecut peste ea, asemenea doamnelor de viță nobilă care îmbătrânesc elegant, păstrându-și noblețea și calitatea ireproșabilă a toaletelor. Am simțit respect pentru suceveanul de 44 de ani care a investit vreme de două decenii inimă, bani, timp, liniște într-o pasiune puțin înțeleasă în România, cea pentru mașini vechi. El spune că au meritat toate sacrificiile măcar pentru cele câteva secunde când un șofer la volanul unei mașini fițoase, întoarce capul admirativ sau doar curios, după Dacia lui. „Mă umflu ca un curcan de mândrie când văd reacția oamenilor ce întorc capul după mașină când aștept la semafor. Și fiecare privire mă face și mai mândru de mașina asta care este românească și voi fi și mai mândru să bat cu ea drumurile Europei. Și nu voi avea nicio problemă cu ea la drum, pentru că o cunosc ce poate. Pregătiri de drum? Nu extreme… Am mai băgat azot în roți să nu am probleme cu căldura, am desfăcut-o puțin, am verificat-o, am pus ulei de cea mai bună calitate și n-am nevoie la drum decât de cea mai grozavă sculă inventată vreodată… șurubelnița”, a încheiat Dănuț Crainiciuc, ștergând o pată de pe capota mașinii pe care doar el o văzuse.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: