Isteria de început de an a facturilor E.ON

> Zeci de suceveni aglomerează zilnic, până la refuz, Centrul de relații clienți din buricul Sucevei, aduși acolo de „campania” de preavizare a datornicilor, lansată de furnizorii locali de energie electrică și gaz metan > „Sucevenii au la dispoziție nu mai puțin de 350 de locații din județ în care își pot achita facturile”, a fost replica oficială a E.ON România
 

Din 3-4 suceveni care ajung în ultimele zile să fie împreună, unul cel puțin flutură obligatoriu pe sub nasul celorlalți, indignat, îngrijorat, panicat, după caz, o factură E.ON. Furnizorii locali de energie electrică și gaz metan au trimis la începutul anului mii de notificări de preavizare privind neachitarea la timp a consumurilor, avertizând totodată cu posibilitatea deconectărilor. Simpla lecturare a tarifelor de deconectare și reconectare pe care E.ON le-a trecut subtil sub textul notificărilor, sume cuprinse între aproximativ 170 de lei și 420 de lei, a creat o adevărată isterie în rândul populației, ce s-a repezit să plătească restanțele. Sucevenii au fost avertizați cu deconectarea fie că datorează sume foarte mici sau valori considerabile, în ideea parcă a E.ON-ului de a ajunge la un capăt cu datoriile sucevenilor de anul trecut și a-l începe (altfel?) pe cel nou, nu înainte de a ridica un deget de avertisment către datornici. De circa trei zile, în incinta centrului de relații din Suceava este o aglomerație de nedescris. Obrazul agentului de pază de la intrare bate spre vânăt la doar 2-3 ore după cea de deschidere a centrului, iar instalația de aer condiționat face față cu greu aburului din răsuflarea a sute de oameni, aduși acolo de amenințările de deconectare ale notificărilor. „D-voastră?”. „Vreau să plătesc o factură restantă”. „Casieria s-a desființat. Plătiți la bănci, la bănci”, este doar un exemplu al dialogului repezit între agent și un client oarecare, ca, imediat, omul să răspundă la întrebările altei persoane, apoi ale alteia și ale alteia… Zeci de suceveni s-au așezat la rânduri lungi ce se împletesc unul cu altul, fiecare având însă vârful în preajma calculatorului unui angajat al E.ON Suceava, albastru și el la față de volumul turbat de muncă cu clienții. „Robotul” din incinta centrului la care oamenii își pot plăti în sistem automat facturile se blocase din cauză că era prea plin, așa că oamenii luau, cum li s-a și indicat, drumul băncilor. Acolo însă, achitarea datoriilor se poate face doar cu factura emisă de E.ON, iar cei mai mulți dintre ei morfoleau în mâini formularele de preaviz, care nu conțin datele necesare pentru plată. Panică, nervi, aglomerație, agitație… La bănci, la bănci… Singura calmă rămâne poziția oficială a E.ON-ului referitoare la nebunia din ultimele zile din centrul de relații de la Suceava. „În această perioadă, la Centrul de Relații cu Clienții din municipiul Suceava se înregistrează un număr crescut de solicitări ca urmare a notificărilor trimise clienților privind neachitarea la timp a consumurilor de energie electrică sau gaze naturale. Această situație s-a suprapus peste operațiunile derulate în mod obișnuit la Centrul de Relații cu Clienții”, a comunicat Sorin Munteanu, șeful Departamentului Comunicare Corporatistă a E.ON România. El a reamintit că, în județ, sucevenii au la dispoziție nu mai puțin de 350 de locații unde-și pot achita facturile la gaz și energie electrică, fiind vorba de bănci, de terminalele automate din incinta acestora. „Clienții companiei E.ON Energie România au la dispoziție posibilități multiple de achitare a facturilor, prin intermediul soluțiilor de plată oferite de BRD – Groupe Société Générale, ING, Banca Transilvania, UniCredit Țiriac, Banca Comercială Carpatica, Creditcoop, PayPoint și Payzone. De asemenea, facturile pot fi achitate și prin intermediul terminalelor BRD – Groupe Société Générale din incinta Centrului de Relații cu Clienții din municipiul Suceava”, a enumerat Sorin Munteanu.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: