Ministerul Cercetării:

Toate datele de contact ale administraţiei, reunite într-un registru unic

 Toate datele de contact ale administraţiei vor fi reunite într-un registru unic, accesibil online printr-o platformă şi o aplicaţie mobilă, potrivit unui proiect lansat în dezbatere de Ministerul Cercetării.

Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Secretariatul General al Guvernului au publicat în consultare publică Proiectul de Hotărâre privind înfiinţarea şi administrarea Registrului Naţional al Datelor de Contact.

Acesta va face informarea cetăţenilor mai rapidă şi mai eficientă, eliminând nevoia de a căuta informaţii disparate despre instituţii publice pe diferite platforme sau site-uri, susţin reprezentanţii Ministerului Cercetării.

Conform aceleiaşi surse, rolul registrului va fi de a îmbunătăţi calitatea, eficienţa şi controlul interacţiunilor dintre administraţia publică, pe de o parte, şi cetăţeni, mediul de afaceri şi reprezentanţi ai societăţii civile, pe de altă parte.

„În România, chiar dacă în ultimii ani se observă o evoluţie în implementarea şi utilizarea platformelor digitale, domeniul serviciilor publice electronice rămâne insuficient dezvoltat, aşa cum reiese din diversele clasamente internaţionale care utilizează criterii clare şi obiective de evaluare a maturităţii acestui domeniu. Datele de contact ale instituţiilor publice şi autorităţilor publice din România sunt publicate pe paginile proprii ale acestora şi nu sunt mereu uşor accesibile”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI