Podul de la Zvoriştea trebuie reconstruit!

> Prefectul de Suceava a inspectat cele 12 poduri rutiere în stare critică din judeţ aflate în administrarea DRDP Iaşi

Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, a anunţat, luni, că a început inspecţia celor 12 poduri rutiere în stare critică din administrarea DRDP Iaşi din judeţul Suceava. Primul pod inspectat a fost cel de la Zvoriştea, peste râul Siret, care ar trebui reconstruit.

Prefectul a amintit că în luna iunie a anului trecut a emis un ordin privind constituirea unei comisii interinstituţionale pentru verificarea stării actuale a podurilor şi podeţelor din judeţul Suceava, din care au făcut parte reprezentanţi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii Suceava, SDN Suceava, SDN Câmpulung Moldovenesc, DJDP Suceava şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători Iaşi – Suceava.

Pentru podurile şi podeţele de pe drumurile naţionale, verificarea a relevat deficienţe tehnice care, dacă sunt neglijate, pot implica disfuncţionalităţi semnificative ale circulaţiei rutiere şi pietonale cu consecinţe negative asupra siguranţei circulaţiei.

Aflăm că în perioada 22 iunie – 1 noiembrie, au fost verificate 342 de poduri şi podeţe de pe reţeaua de drumuri naţionale şi judeţene a judeţului Suceava. În urma defectelor construcţiilor constatate în teren, reprezentanţii ISC Suceava au stabilit starea de viabilitate a podurilor şi podeţelor aflate in administrarea DRDP Iaşi: > clasa stării tehnice 1 – stare foarte bună 14 poduri; > clasa stării tehnice II – stare bună 45 poduri; > clasa stării tehnice III – stare satisfăcătoare 75 poduri; > clasa stării tehnice IV– stare nesatisfăcătoare 31 poduri; > clasa stării tehnice V – stare critică 12 poduri; > fără acces – 5 poduri.

„Verificarea stării tehnice a podurilor şi podeţelor de pe drumurile naţionale şi judeţene a făcut obiectul unei şedinţe extraordinare a CJSU Suceava şi a unor demersuri imediate către Ministerul Transportului şi Infrastructurii şi CNAIR – DRDP Iaşi. Astfel, luând în considerare degradările şi defectele constatate în cadrul acestui control tematic la obiectivele de infrastructură din administrarea drumurilor naţionale, am solicitat ministerului de resort să analizeze posibilitatea alocării urgente de fonduri pentru remedierea deficienţelor constatate” a declarat prefectul Moldovan.

Prefectul a subliniat că investigaţiile pe teren pentru evaluarea stării tehnice a podurilor de pe reţeaua de drumuri naţionale şi judeţene din judeţ s-a efectuat prin inspecţii vizuale şi fotografii care sa pună în evidenţă defectele şi degradările existente şi care să ajute la identificarea si evaluarea corectă a stadiului de evoluţie a proceselor de degradare identificate la infrastructura şi suprastructura podurilor.

„Întrucât 12 poduri aflate în administrarea DRDP Iaşi sunt în stare critică, având în vedere că vine sezonul rece, ceea ce presupune provocări suplimentare în traficul rutier din judeţ, am decis să merg în teren, împreună cu reprezentanţi ai ISC Suceava, ISU Suceava şi ai Serviciului Poliţiei Rutiere – IPJ Suceava, pentru a vedea ce lucrări de intervenţie asupra obiectivelor au fost realizate până în acest moment” a spus prefectul.

El a menţionat că luni a fost la Zvoriştea, la podul pe DN 29 A, km 22+024, peste râul Siret, care asigură legătura cu judeţul vecin.

Potrivit prefectului, din datele tehnice obţinute, podul pe grinzi metalice cu zăbrele calea jos, amplasat peste râul Siret, la Zvoriştea, la km 22+859, pe drumul DN29A are o lungime totala de 172 m. Podul a fost construit în anul 1933 şi nu a fost reabilitat sau modernizat!

În anul 2018, luna august, a fost efectuată o expertiză tehnică a podului. Având în vedere gravitatea proceselor de degradare care afectau alcătuirea constructivă şi funcţionalitatea podului, s-au impus restricţii de circulaţie pe pod respectiv, restricţionarea vitezei la 30 km/oră a autovehiculelor care circulă pe pod şi reducerea masei la 7,5 tone/osie a autovehiculelor care circulă pe pod.

Pentru aducerea podului la parametrii constructivi şi funcţionali corespunzători reglementărilor în vigoare, expertul tehnic a recomandat trei categorii de lucrări de intervenţii, respectiv: scenariul I – cuprinde lucrări ce se pot executa în cadrul întreţinerii periodice, scenariul II – cuprinde lucrări ce se pot executa în cadrul reparaţiilor curente şi scenariul III – construcţia unui pod nou.

„Având în vedere cele trei scenarii menţionate mai sus, expertul tehnic ce a efectuat expertiza a recomandat aplicarea scenariului III – construcţia unui pod nou, ţinând cont de avantajele tehnice şi economice pe care le asigură. Din discuţiile avute cu reprezentanţii SDN Suceava, a reieşit că din luna august anul 2018 până în prezent în cadrul reviziilor periodice au fost întocmite note de constatare, deoarece s-au identificat accentuări ale degradărilor constatate de către expertul tehnic” a mai spus prefectul.

Alexandru Moldovan a subliniat că un alt aspect este că lucrările necesare aducerii podului la parametrii constructivi şi funcţionali corespunzători reglementărilor în vigoare nu pot fi executate în regie proprie.

„Voi continua demersurile la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi la DRDP Iaşi – CNAIR de alocare de fonduri pentru judeţul Suceava şi de execuţie lucrări de refacere capitală a podurilor unde s-au produs degradări importante, scopul fiind de îmbunătăţire a stării tehnice care să asigure condiţii optime de siguranţă şi confort pentru circulaţia rutieră şi pietonală” a declarat Alexandru Moldovan. (N.B.)

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI