Şcoala şi copiii deranjează siesta „spiritelor înalte“

Dacă ai răbdare să asculţi ştirile zilei la TV ori să citeşti presa, pe Net, că aceea pe hârtie îşi dă duhul, nu poţi să nu te împiedici de tot soiul de „spirite înalte“, unele abia alfabetizate, care fac „analize la sânge“ ale educaţiei oferite de statul român viitorilor cetăţeni. i se face părul măciucă: elevii sunt stresaţi şi nu mai învaţă nimic, manualele sunt toate proaste, profesorii nu mai ştiu carte, chinuie degeaba copiii şi cer bani de la părinţi, în România nimeni nu mai citeşte nimic, elevii îşi bat, îşi înjunghie ori îşi batjocoresc dascălii, şcoala a devenit raiul cuţitarilor, al violurilor şi al drogurilor… Testele PISA arată că elevii români sunt cei mai slabi, că domină analfabetismul… Nu se aduc în discuţie probe, argumente, ci minciuni şi generalizări forţate!

Nu cred că în lumea asta şcoala e mai ponegrită, mai beştelită ca în „spaţiul carpato-danubiano-pontic“. Nu cred că se mai află undeva atâţia „specialişti“ competenţi în pedagogie, psihologie şi educaţie, în legislaţie şcolară, în docimologie… Tipii ăştia sunt angajaţi trup şi suflet să „modernizeze“ ei procesul didactic. Ba chiar nu sunt deloc puţini aceia care le dau lecţii educatorilor, directorilor de şcoli şi ministrului, ceea ce n-am mai descoperit în vreo ţară fie şi din Lumea a Treia. E ca la fotbal când spectatori înfierbântaţi le strigă „boilor cu ţâţe“ de pe teren cui să dea pasa şi când să tragă la poartă. Este un sindrom naţional care se vindecă numai prin „datul peste nas“ cu întrebarea: de unde ştii, nene, tanti şi câtă carte ai? Sau luându-ne după Marin Preda: Pe ce te bazezi, monşer(icule)?

Deşi nici n-a început campania electorală, şcoala a devenit câmp de confruntare politică: neavând informaţii calificate despre evenimente notabile, mass-media relatează ore întregi despre accidente de circulaţie, la care suntem campioni, şi violuri, incendii, bătăi între derbedei şi în lipsă de altceva umplu spaţiul cu evenimentele şcolare precum certuri între profesori şi elevi, relaţii dubioase între dascăli şi eleve, fuga de la cursuri şi consumul de substanţe halucinogene, toate aducând rating televiziunilor înfometate.

Apoi se umplu la comandă studiourile cu aceiaşi comentatori buni de gură, pricepuţi şi la politică, şi la economie, şi la orice, care se stropşesc unii la alţii în acelaşi timp, inşi fără absolut nicio competenţă didactică şi cu greutăţi în exprimarea unei fraze corecte. Şi cum să nu aducă rating, dacă nu există familie fără să aibă fii, nepoţi preşcolari, şcolari şi studenţi.

Tehnica batjocoririi şcolii este simplă: orice faptă care poate discredita corpul didactic şi şcoala este generalizată: e prins un elev cu droguri, e clar, toţi elevii se droghează; a înjurat un elev prost crescut şcoala şi profesorii, a fugit un derbedeu de la ore, a tras unul pe nas la SFM „praf de vise“ sau Albă-ca-Zăpada, l-au… bullying câţiva şmecheri pe amărâtul clasei, s-a uitat proful de sport la frumoasele lui eleve sau invers, gata, dăm la televizor ca să le arătăm fraierilor cât de bine informaţi suntem.

Căci toate nenorocirile actuale, şi politice, şi sociale, şi educaţionale, şi familiale vin de la lipsa specialiştilor în informaţii, de la aruncarea în spaţiul public a imaginilor scandaloase, de la sărăcia deontologiei profesionale a redactorilor de ştiri, a goanei televiziunilor după bani din publicitate. Nu se iartă nimic pentru îndeplinirea scopului ticălos: nici ideea de patrie şi patriotism, nici cinste şi corectitudine, nici protejarea poporenilor de minciuni, nici grija faţă de imaginea copiilor, a minorilor…

O cauză (electorală) ar fi bătălia Stângii pesediste şi useriste pentru distrugerea imaginii publice a preşedintelui Iohannis cu programul său „România educată“, a PNL şi a ministrului liberal al Educaţiei, Ligia Deca. A se observa că absolut niciodată când pică la mijloc şcoala nu sunt luaţi la refec liderii Opoziţiei, nici ai PSD, cel ce a monopolizat ministerul Educaţiei după 1989. Măi, să fie!

Mi-e tot mai limpede că mare parte din mass-media vrea să distrugă ideea românească de educaţie, să arate inutilitatea şcolii noastre, să denigreze orice efort de reformă.

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI