Licitaţie pentru varianta de ocolire a oraşului Gura Humorului

> Preşedintele CJ Gheorghe Flutur a semnat documentaţia pentru licitaţia necesară elaborării studiului de fezabilitate > Aceasta va fi la profil de drum expres cu două benzi şi va avea 8,57 km

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a semnat, joi, documentaţia pentru scoaterea la licitaţie a studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire Gura Humorului.

Proiectul urmează să se implementeze în judeţul Suceava, pe teritoriul administrativ al oraşului Gura Humorului şi al comunei Păltinoasa. Traseul drumului propus spre finanţare se desprinde din DN 17, zona km 216+700, capătul de intrare în oraşul Gura Humorului, venind dinspre Câmpulung Moldovenesc, trece printr-un pasaj superior peste drumul naţional precum şi calea ferată Comprehensive Core Suceava – Ilva Mică şi se finalizează prin amenajarea unei intersecţii la nivel în sensul giratoriu existent în care DN 17 intersectează drumul naţional DN 2E Spătăreşti – Păltinoasa. Traseul urmează direcţia spre sud-est, după care traversează râul Moldova peste un pod nou încadrat de două viaducte, intersectează la nivel drumul judeţean DJ 177D în zona de ieşire de pe podul existent amplasat pe acest drum, continuă spre est pe partea dreaptă a râului Moldova, paralel cu albia majoră, dar şi cu Aleea Piatra Pinului, parcurge zona până la următorul pod nou printr-un viaduct de coastă până la trecerea din nou peste râul Moldova, dinspre malul drept spre cel stâng, în zona de agrement Ariniş, apoi face trecerea spre afluentul Humor printr-un viaduct de coastă, trece pe un pod nou peste pârâul Humor şi îşi continuă traseul printr-un viaduct de coastă paralel cu digul râului Moldova în afara zonei de protecţie a conductei magistrale de transport de gaze, până la ieşirea din zona locuită a oraşului. În continuare, traseul urmează să treacă peste terenuri limitrofe, paralel cu DN17 la stânga şi un drum local vicinal, intersectează la nivel drumul judeţean DJ 177C, trece printr-o zonă cu terenuri proprietate privată până la punctul final de intrare în sensul giratoriu DN17/DN2E Păltinoasa.

Drumul modernizat, de 8,57 km, va fi de clasă tehnică II, respectiv drumuri expres cu patru benzi de circulaţie şi separator de sensuri.

În ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei, se are în vedere montarea de parapete de siguranţă, precum şi marcaje care se vor aplica pe suprafaţa părţii carosabile, pe borduri şi lucrări de artă.

 Sistemul de dirijare şi orientare a circulaţiei se va completa, coordona şi armoniza cu semnalizarea verticală – indicatoare de circulaţie de avertizare, de obligativitate, de informare şi orientare, adiţionale la indicatoare.

Reamintim că, în urmă cu două săptămâni, deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor a anunţat că a discutat la CNAIR modul în care se derulează procedurile pentru Autostrada Nordului şi a menţionat că fişele de proiect arată că acest drum de mare viteză care va lega Suceava de Baia Mare prin Vatra Dornei va rezolva şi problemele centurilor ocolitoare de pe traseu şi că Autostrada Nordului va avea rol de variantă ocolitoare pentru municipiul Suceava, oraşul Gura Humorului, dar şi pentru municipiile Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Bistriţa, Dej şi Baia Mare, iar studiile de fezabilitate pentru acestea au fost deja câştigate la licitaţie de asocierea Best Consulting and Design-Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial SA. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: