Deputatul PNL Ioan Balan a atras atenţia din Parlament:

Banii pentru studiile şi proiectele tehnice ale celor mai aşteptate obiective de infrastructură din Moldova sunt alocaţi

> Potrivit lui, succesul depinde dacă Guvernul şi constructorii îşi fac treaba repede şi bine

Vicepreşedintele regional al PNL, deputatul de Suceava Ioan Balan, susţine într-o declaraţie politică din Parlament că nu este suficient ca în Legea bugetului de stat pentru anul 2021 să fie prevăzute sume de bani pentru investiţii, ci va trebui şi ca execuţia bugetară să fie realizată.

„Deşi continuăm să traversăm o criză sanitară şi economică fără precedent, Guvernul a reuşit performanţa de a găsi resursele financiare necesare pentru a acoperi toate obligaţiile financiare ale statului, prevăzute prin legile în vigoare, precum şi pentru acoperirea cheltuielilor sanitare generate de pandemie şi pentru continuarea campaniei de vaccinare” a spus Ioan Balan.

Guvernul îşi propune un buget istoric pentru investiţii publice

El a adăugat că, mai mult decât atât, Guvernul îşi propune pentru anul 2021 un buget istoric pentru investiţii publice, de 61,4 miliarde de lei, aproape dublu faţă de anul 2018.

„Este cel mai mare buget de investiţii din ultimele trei decenii, iar el poate să crească şi mai mult dacă vom dovedi eficienţă în atragerea fondurilor europene nerambursabile. Nu trebuie să trecem cu vederea faptul că Guvernul a reuşit această performanţă fără să majoreze impozite şi taxe sau să introducă o povară fiscală suplimentară. Spun acest lucru pentru că nu trebuie să uităm că, în anii de guvernare PSD, adoptarea bugetului pentru anul următor venea mereu însoţită de veşti proaste precum noi majorări de impozite şi taxe sau preţuri mai mari la produsele de bază şi utilităţi” a subliniat parlamentarul liberal sucevean.

Ioan Balan a mai declarat că cele mai importante proiecte de infrastructură pentru Moldova au fost cuprinse între priorităţi.

„Am constatat cu satisfacţie că în cuprinsul bugetului pentru anul 2021 sunt prevăzute sumele necesare pentru elaborarea studiilor şi proiectelor tehnice pentru cele mai aşteptate obiective de infrastructură din Moldova: autostrada A 7 Ploieşti – Bacău – Suceava – Siret, Autostrada Nordului, autostrada A 8 Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ – Târgu Mureş, autostrada Braşov – Bacău, variantele ocolitoare ale marilor oraşe. Aşadar, proiectele deblocate în anul 2020 de Guvernul PNL merg mai departe, în ritm accelerat, anul acesta având finanţarea necesară asigurată” a spus deputatul liberal.

Moldova este, în sfârşit, în fruntea priorităţilor de investiţii

El şi-a exprimat şi bucuria personală pentru că, după atâţia zeci de ani de aşteptare, Moldova este în sfârşit în fruntea priorităţilor investiţionale şi că, în plus, a primit asigurări de la tânărul ministru al transporturilor că proiectele pentru Moldova vor fi tratate cu maximă responsabilitate şi celeritate.

„Cu toate acestea, ştim cu toţii că simpla alocare a banilor în buget sau promisiunile politice nu coincid automat şi cu apariţia peste noapte a autostrăzilor. Banii au fost alocaţi, intenţiile miniştrilor sunt cele mai bune, însă succesul acestor investiţii depinde dacă Guvernul şi constructorii îşi fac treaba repede şi bine. Mai mult decât atât, în anul 2021 nu ne permitem nici ezitări, nici amânări şi nici să ne împiedicăm de hăţişuri birocratice, pentru că mare parte din investiţii se pot finanţa din fonduri europene şi dacă nu vom şti să fim eficienţi, atunci vom pierde oportunităţi majore de dezvoltare” a spus parlamentarul.

Ioan Balan a concluzionat că de modul în care Guvernul va reuşi să implementeze programul de investiţii în anul 2021 depinde nu numai relansarea României şi creşterea sustenabilă a PIB pe termen lung, ci şi eliminarea decalajelor de dezvoltare între provinciile istorice ale ţării şi creşterea calităţii vieţii pentru toţi românii. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: