Mirela Elena Adomnicăi, şefa AJOFM

Indemnizaţia de şomaj tehnic va fi solicitată lunar, doar pentru perioada suspendării contractului de muncă

> Plata se face în contul angajatorului, în cel mult 30 de zile de la data solicitării, iar angajatorul va achita contribuţiile aferente indemnizaţiilor şi va face plăţile în contul angajaţilor

Angajatorul – nu angajaţii – va face toate demersurile privind şomajul tehnic şi se va adresa Agenţiei Judeţene pentru Ocupare Forţei de Muncă (AJOFM) Suceava pentru a primi fondurile necesare plăţii indemnizaţiilor de şomaj tehnic. Precizarea este făcută de directorul executiv Mirela Elena Adomnicăi, care vine cu lămuriri referitoare la şomajul tehnic şi etapele de parcurs pentru încasarea indemnizaţiei. Astfel, într-o primă etapă, agenţii economici vor proceda la suspendarea contractelor individuale de muncă ale salariaţilor şi operarea corespunzătoare în REVISAL, după care va fi obţinut certificatul de situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, cea de a treia etapă fiind solicitarea indemnizaţiei pentru şomaj tehnic. Începând cu 1 aprilie 2020, pentru perioada 16-31 martie 2020, documentele menţionate se depun la AJOFM Suceava, la adresa de email suceava@anofm.gov.ro. Conform directorului executiv Mirela Elena Adomnicăi, indemnizaţia va fi solicită lunar, doar pentru perioada suspendării contractului de muncă. Plata aferentă indemnizaţiilor, pentru şomajul tehnic al angajaţilor, se face în contul angajatorului, în cel mult 30 de zile de la data solicitării, iar angajatorul va achita contribuţiile aferente indemnizaţiilor şi va face plăţile în contul angajaţilor. OUG 30 din 2020 prevede că indemnizaţia de şomaj tehnic va fi în cuantum de 75% din salariul de bază brut, dar nu mai mare de 75% din mediul brut pe economie, adică de 4.072 lei. Indemnizaţia este suportată de bugetul asigurărilor sociale şi se acordă, într-o primă situaţie, salariaţilor angajatorului cu activitatea întreruptă total sau parţial. Firmele cu pricina vor depune, la AJOFM Suceava, prin email, certificatul de situaţie de urgenţă „tip 1-albastru”, eliberat online de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, cererea tipizată, cât şi lista persoanelor care intră în şomaj tehnic. În al doilea rând, în cauză sunt şi angajatorii care – în urma scăderii încasărilor cu 25%, faţă de media primelor două luni ale anului –, îşi reduc activitatea pe motiv de incapacitate de plată a tuturor salariilor. În această situaţie, beneficiari de şomaj tehnic sunt cel mult 75% din totalul salariaţilor. Şi aceşti angajatori vor depune, prin email, la AJOFM, certificatul de situaţie de urgenţă „tip 2-galben”, cererea tipizată aferentă, precum şi lista persoanelor care intră în şomaj tehnic.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: