PSD Suceava 2020

„Hristos a înviat!” şi „Adevărat a înviat!” au mărturisit credincioşii ortodocşi suceveni

Zeci de mii de credincioşi au participat şi anul acesta la slujba de Înviere, oficiată în noaptea de 27 spre 28 aprilie în toate bisericile din judeţul Suceava. Considerată cea mai importantă sărbătoare ortodoxă, Învierea Domnului Iisus Hristos a scos din case credincioşii care au înfruntat vântul şi ameninţările de ploaie, unii pentru a sta la slujbă până dimineaţă, când au sfinţit coşurile, alţii pentru doar câteva zeci de minute, în preajma miezului nopţii.

Indiferent însă la ce biserică s-au aflat, sucevenii au trăit laolaltă cu toţi creştinii din lume aceeaşi emoţie în momentul în care preoţii au ieşit din altar şi au împărţit Lumina Sfântă, ce a ajuns şi anul acesta la Suceava, cu avionul, de la Ierusalim. Orice creştin, practicant sau nu, încearcă aceeaşi nerăbdare şi bucurie sufletească auzind preoţii îndemnând la miezul nopţii: „Veniţi de luaţi lumină”. Iar atunci când o are deja în candelă, protejată în podul palmei, o simte ca pe o fărâmă de sfinţenie, de speranţă, de iubire şi împlinire. Pentru că Învierea Domnului, cea mărturisită de noi toţi în fiecare an, este asociată cu lumina rămasă de peste 2000 de ani esenţa sărbătorilor pascale creştine.

Din noaptea de Înviere, până la Înălţare, timp de peste 40 de zile, Lumina este simbolul şi subiectul principal în viaţa creştinilor.

Un alt moment de bucurie al nopţii de Înviere a fost cel al mărturisirii celui mai mare adevăr creştin, acela că „Hristos a înviat!” şi al întăririi mărturisirii „Adevărat a înviat!”, cântate în cor, împreună cu preoţii, de tot norodul prezent la slujbă.

Mulţi credincioşi au dus apoi Lumină Sfântă la cimitir, unde au aprins cu ea candelele de la căpătâiul celor dragi, unde au spus o rugăciune, iar mai apoi acasă, acolo unde aceasta a ars, simbolic, împrăştiind căldură şi speranţă peste întreaga casă în zilele de Paşte.

În dimineaţa de Paşte, după încheierea slujbei şi a procesiunii, în jurul lăcaşurilor de cult, la toate bisericile ortodoxe din judeţ, s-au format şiruri lungi de coşuri cu pască, ouă roşii, cozonac şi alte alimente, pe care preoţii le-au sfinţit, bucate din care aveau să guste toţi membrii familiei la prima masă împreună.

Anul acesta, Paştele catolic şi Paştele ortodox s-au serbat la diferenţă de o săptămână, dar creştinii din lumea întreagă aşteaptă ziua când cele două biserici, în urma discuţiilor ecumenice care durează deja de ceva timp, vor ajunge în sfârşit la un consens şi vor aduce mult dorita unitate în ce priveşte celebrarea Învierii Domnului, aşa cum aceasta există în cazul celeilalte mari sărbători creştine, Naşterea Domnului.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: