Lansat de Ministerul Turismului

Un clip de promovare a turismului cultural şi de city break, care nu include Bucovina, a adunat numeroase critici

Ministerul Turismului a lansat recent un clip pentru promovarea turismului cultural şi de city break, ce va fi prezentat în cadrul evenimentelor culturale. Dar acesta a adunat numeroase critici pentru că nu include Bucovina, nici Braşov sau Cluj-Napoca. Clipul promovează oraşele Alba Iulia, Sibiu, Târgu Jiu, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Bucureşti.

„Clipul va contribui la creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică competitivă în privinţa turismului cultural. Acesta va fi prezentat în cadrul evenimentelor internaţionale, precum şi prin intermediul unor campanii publicitare şi de marketing care vor duce la conturarea României ca destinaţie pentru pasionaţii de turism cultural şi pentru turiştii care preferă experienţele de tip city-break” transmite Bogdan Trif, ministrul Turismului.

Reacţiile internauţilor au fost critice la adresa realizatorilor acestui clip de promovare.

„Masivul Bucegi (Sfinxul, Babele), Bucovina (mănăstiri, mocăniţa, tradiţiile), Maramureşul, Transalpina, Transfăgărăşanul nu ne reprezintă? Sau nu le consideraţi prea importante. Clip făcut, cel mai probabil, cu şpagă mare pe factură, să fie ieftin şi să iasă şi un comision pentru unii. Tipic românesc” scrie unul dintre internauţi.

Altul este mai ferm: „Să nu amintiţi în acest material de promovare turistică, plătit din fonduri publice, de primul judeţ turistic din România, Braşovul, şi nici de Bucovina, este o dovadă de incompetenţă majoră. Să vă fie ruşine!”

Un alt internaut consideră că este o glumă includerea oraşului Târgu Jiu ca destinaţie de city break.

„Dezamăgitor: destinaţiile sunt foarte slab prezentate, dinamica filmului lasă mult de dorit, calitatea la fel, să promovezi Constanţa în anotimpul rece, să prezinţi toate destinaţiile cu doi oameni zgribuliţi de frig, să prezinţi numai natura moartă. Mult respect pentru realitate… Clip care să contribuie la creşterea notorietăţii României?? City break la Targu Jiu… pe bune? 2019?” spune acesta.

„Trebuie să fii dement să nu promovezi Bucovina – Suceava în clipurile de prezentare a turismului!” transmite un alt internaut.

„Măi hoţi cretinei, cum dreacu’ nu aţi auzit de Bucovina, Cluj-Napoca, Sighişoara, Oradea… lista e lungă. Inculţii pesede dau din nou cu bâta în baltă! Calitatea profesională a clipului este de tip manea sudistă! Atâta puteţi!” a mai scris un internaut.

Bucovina este considerată una dintre destinaţiile favorite pentru turismul cultural, iar în 2018 a fost vizitată de peste 420.000 de turişti, din care aproape 60.000 turişti străini care provin din Spania, Germania Italia, Franţa şi Polonia, iar în 2019 se aşteaptă să fie vizitată de jumătate de milion de turişti. Bucovina are incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO mănăstirile cu frescă exterioară, dar şi Codrii Seculari de la Slătioara, iar patru situri din civilizaţia Precucuteni-Cucuteni-Tripolie de pe teritoriul judeţului Suceava au fost incluse în lista tentativă a României pentru includerea în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Totodată, la Suceava se organizează, anual, cel mai mare festival de artă medievală din ţară, dar şi cea mai mare paradă din ţară a obiceiurilor de iarnă. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: