Consilierii judeţeni suceveni vor ca ARR să verifice cursele interjudeţene de maxi-taxi care tranzitează municipiul Suceava

>Dan Ioan Cuşnir a sesizat mai multe nelegalităţi, iar Viorel Seredeniciuc crede că cel puţin patru trasee piratează TPL

Consilierii suceveni au dezbătut, ieri, raportul comisiei care a verificat situaţia transportului interjudeţean ce afectează transportul public local din municipiul Suceava, consilierul judeţean PSD Dan Ioan Cuşnir prezentând situaţii în care operatorii interjudeţeni nu depăşeau raza municipiului Suceava, nu dădeau bilete, în timp ce vicepreşedintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc a apreciat că totul a pornit de la o hotărâre de CJ din decembrie 2012, când au fost stabilite opt trasee care traversează municipiul, dintre care cel puţin patru piratează transportul public local din municipiu.

În cadrul şedinţei, consilierul Ioan Bădeliţă a prezentat concluziile verificărilor, arătând că nu stă în puterea Consiliului Judeţean să retragă licenţele celor care nu respectă traseele şi că în ceea ce priveşte opririle în staţiile din municipiu există o hotărâre a CJ Suceava din 2007 care impune să nu fie limitat numărul acestora. Consilierul judeţean Dan Ioan Cuşnir a apreciat că raportul este incomplet, pentru că nu se specifică în concluzii cine şi ce are de făcut.

El consideră că, în prezent, operatorii de pe traseele intrajudetene care traversează Suceava de fapt prestează transport public local şi crede că autoritatea locală trebuie să verifice săptămânal dacă se respectă traseul, pentru că dacă nu este respectat în proporţie de 95% se poate suspenda licenţa; de asemenea, dacă se eliberează bilete şi dacă autovehiculele sunt supraîncărcate şi dacă permit cabotajul, respectiv dacă urcă şi coboară în aceeaşi localitate.

Cuşnir a spus că a verificat situaţia pe teren, atât singur, cât şi împreună cu un consilier local, şi a constatat că şoferii nu emit bilete, că nu au habar că sunt cursă intrajudeţeană şi că nu au dreptul să facă cabotaj, de asemenea că se anunţă imediat între ei dacă au suspiciuni că sunt controlaţi; dar că nu ies din oraş pe traseul pe care l-ar avea de efectuat.

El a arătat că a sesizat că microbuzul care efectuează cursa 14, spre 3 Movile, întoarce în Obcini şi că şoferul a încercat să-l dea jos când i-a spus că vrea să meargă la 3 Movile.

Cuşnir a apreciat că haosul din TPL este generat cu complicitatea viceprimarului responsabil din Primăria Suceava, sub privirile primarului, şi a remarcat că, în urmă cu o lună, când a sesizat situaţia în şedinţa Consiliului Judeţean, preşedintele Gheorghe Flutur a „mimat surprinderea” despre această situaţie, în condiţiile în care a doua zi viceprimarul Lucian Harşovschi a transmis presei o adresă pe această temă ce fusese transmisă Consiliului Judeţean cu două săptămâni înainte, ceea ce îl face să se întrebe dacă este şi cineva din conducerea Consiliului Judeţean părtaş la planul conducerii Primăriei de a falimenta TPL.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a apreciat că pentru ca situaţia să fie soluţionată este nevoie ca ARR şi alte instituţii să facă verificări. El consideră că trebuie să existe şi implicarea comisiei din Primăria Suceava.

„Sunt convins că cei din Consiliul Local vor un TPL puternic care să nu aibă piraţi” a spus Flutur, care a adăugat că ARR sau Poliţia, dacă îi prind pe transportatori nerespectând legea, este un capăt de acuzare să le ridice licenţa.

El a spus că instituţiile statului trebuie să regleze această chestiune.

„Să prezentăm problema cu această piraterie pe care nu o exclud” a spus Flutur, care crede că dacă e ceva ce poate face CJ să facă; iar dacă nu, să transmită autorităţilor abilitate să verifice.

Vicepreşedintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc a afirmat că situaţia a fost generată de programul de transport avizat de CJ Suceava în decembrie 2012.

„Acum sunt 170 de trasee în judeţ, dintre care opt sunt cu probleme, cele care tranzitează municipiul Suceava. Din cele opt cu probleme, patru au fost introduse de comisia de buget în timpul şedinţei. Părerea mea este că au fost introduse special pentru a pirata transportul public în municipiul Suceava” a spus Seredenciuc.

El a arătat că, de exemplu, pe ruta Zahareşti – Suceava – Prelipca sunt doi operatori, adică sunt zeci de cetăţeni care circulă de la Zahareşti la Prelipca în fiecare zi, ceea ce este greu de imaginat.

„Acele trasee au fost introduse pentru piratare” a spus Seredenciuc.

În replică, Dan Ioan Cuşnir a arătat că toţi spun acelaşi lucru, dar că se exprimă diferit.

„Cele opt trasee date greşit pe municipiul Suceava pun o pată nedreaptă pe celelalte 162 de trasee” a spus Cuşnir.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: