La fileu

32.000 de chestionare au fost distribuite și completate în școli într-o acțiune gestionată de Consiliul Național al Elevilor (firește, cu reprezentanți și la Suceava), iar în urma analizei răspunsurilor furnizate de elevi s-au decelat trei „probleme” care se manifestă cu cea mai mare frecvență. În ordine, acestea sunt: absenteismul, probleme de natură economică, respectiv de natură familială.
 

L.D. CLEMENT

Dincolo de aspectul foarte interesant că tocmai elevii acuză absenteismul (și nu este exclus ca inclusiv dintre absenții oarecum motivați și dintre chiulangii), devine limpede că cele trei chestiuni invocate sunt, dincolo de aparențe, mai mult sau mai puțin în relație; de la caz la caz. Rămâne ca reprezentanții elevilor, pe de o parte, ca inși aflați „în pâine” și, se vede, preocupați de situație, să nuanțeze aceste relații, iar pe de altă parte, adulții, din școală și din afara ei. Fiindcă informațiile astfel furnizate sunt aidoma unei mingi ridicate la fileu pentru a fi jucată. Iar dacă ele sunt neutilizate cu toții vor fi perdanți, indiferent de terenul în care va cădea, fără rost, această minge. Revenind la absenți, apoi la lipsa banilor (de la „fonduri”, la parale de buzunar) și la familiile bătute de felurite vânturi (desigur, și de cele ale penuriei financiare), aceste informații, așadar, ar fi de natură să (re)contureze o provocare și pentru școala însăși, susținută de țară și de comunitate, ca loc unde să fie întorși de pe rătăcite drumuri cât mai mulți dintre absenți. Astfel încât școala, poate mai înstărită, să devină și familie…

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: