Instituția Prefectului:

Sistem interoperabil centralizat pentru evidența apostilei

> „Foarte mulți cetățeni din județul Suceava sunt plecați în străinătate și ne dorim ca aceste documente să fie eliberate în timp cât mai scurt” a explicat prefectul Florin Sinescu
 

Florin Sinescu

Instituția Prefectului județului Suceava a derulat, în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, proiectul cu finanțare europeană „Sistem interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către instituțiile prefectului pentru actele oficiale administrative”. Prefectul Florin Sinescu informează că, la nivelul Instituției prefectului județului Suceava, Serviciul de apostilă funcționează din anul 2004, în prima variantă datele fiind completate „scris de mână”, iar începând din 2010, s-a aplicat formula electronică, în fișier PDF. „Sunt documente solicitate de persoanele interesate, având în vedere că, începând din 1 ianuarie 2007, circulația este liberă, iar cei care își găsesc un loc de muncă în țările UE au nevoie de aceste acte. Adresabilitatea fiind foarte mare, am încercat să venim în întâmpinarea tuturor solicitanților, astfel încât această zonă să fie mult mai prietenoasă” arată prefectul, adăugând că, dată fiind dinamica ridicată, „este important să dezvoltăm și noi acest sistem de evidență informatizată a apostilei”. Astfel, evidența se face pe două niveluri, respectiv într-un registru electronic al tuturor apostilelor eliberate la nivel național, cu posibilitatea verificării validității acestora de fiecare județ în parte, precum și pe un al doilea palier, care va permite vizualizarea apostilei în format electronic. În UE, 18 state au implementat unu sau ambele niveluri, la nivel național proiectul fiind implementat de cele 42 de instituții ale prefectului. În 2010, anul în care apostila a început a fi eliberată în format electronic, în județul Suceava au fost soluționate 3.653 de cereri, media păstrându-se la 3.000 de cereri anual. Reprezentatul Guvernului în teritoriu susține că în Suceava apostilele se eliberează în chiar ziua solicitării, până la ora 14, cu condiția ca solicitările să fie înaintate până la ora 11. „Foarte mulți cetățeni din județul Suceava sunt plecați în străinătate și ne dorim ca aceste documente să fie eliberate în timp cât mai scurt” a explicat prefectul Florin Sinescu. Conform contractului, perioada de a implementare a sistemului interoperabil centralizat pentru evidența apostilei este de 16 luni, respectiv iulie 2013 – septembrie 2014, valoarea finanțării, la nivel național, fiind de aproximativ 2 milioane de lei. Proiectul se derulează în cadrul Programului Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice, Axa Prioritară III „Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru sectoarele privat și public”, Domeniul Major de Intervenție 2 „Dezvoltarea și creșterea eficienței serviciilor publice electronice”, Operațiunea 2 „Implementarea de sisteme TIC în scopul creșterii interoperabilității sistemelor informatice”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: